בכיר במפלגה הרפובליקנית

סנאטור בכיר נגד שר החוץ: "מדבר עם משטר פושעי מלחמה"

הסנאטור הבכיר מהמפלגה הרפובליקנית לינדזי גראהם, מי שנחשב לתומך גדול של מדינת ישראל תוקף את כוונת שר החוץ הישראלי החדש לשוחח עם מקבילו הרוסי (מדיני, עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק, תומר נויברג פלאש 90)

לינדזי גראהם, סנאטור בכיר מטעם המפלגה הרפובליקנית ותומך גדול של ישראל, במתקפה נדירה מצדו נגד שר החוץ הישראלי הטרי אלי כהן.

הרקע לדברים הוא הדיווח לפיו שר החוץ החדש צפוי לנקוט בגישה 'רכה' יותר מול הרוסים לעומת שר החוץ הקודם יאיר לפיד. במסגרת הגישה החדשה-ישנה, שר החוץ כהן צפוי לשוחח עם מקבילו הרוסי, מה שעורר את כעסו של הסנאטור הבכיר.

בציוץ שפרסם ברשת החברתית 'טוויטר' כתב גראהם: "אני שמח לראות את מר כהן, שר החוץ החדש של ישראל, נותן עדיפות ליחסים האסטרטגיים בין ארצות הברית לישראל ותומך בהמשך הסיוע ההומניטרי לאוקראינה".

גרהאם לצד נשיא ארצות הברית לשעבר טראמפ (הבית הלבן)

עוד כתב: "יחד עם זאת, הרעיון שישראל צריכה לדבר פחות על הפלישה הפלילית של רוסיה לאוקראינה קצת מטריד". עוד תקף וכתב: "אני מקווה שמר כהן מבין שכאשר הוא מדבר עם לברוב הרוסי, הוא מדבר עם נציג של משטר פושעי מלחמה שמבצע פשעי מלחמה בקנה מידה תעשייתי מדי יום."

את הציוץ סיכם כשכתב: "להישאר שקטים לגבי ההתנהגות העבריינית של רוסיה לא יתיישן טוב".

גרהאם הוא אחד מבכירי המפלגה הרפובליקנית ומנכבדי הקונגרס של ארצות הברית. בנוסף, לאורך השנים נקט בקו מאוד פרו ישראלי ופעל רבות להגדלת תקציבי סיוע לישראל.

בתוך כך, השר אלי כהן, כתב היום: "נהנתי לשוחח עם שר החוץ של בחריין אל- זיאני שברך אותי עם כניסתי לתפקיד. סקרנו את ההתקדמות החיובית ביחסים הבילטרליים והצורך להתמקד בפרוייקטים משמעותיים שיעמיקו את הקשרים המדיניים והכלכלים בין המדינות והקשרים בין העמים. בשיחה דיברנו גם על חשיבות פורום הנגב לקידום היחסים בין המדינות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר