"רגע היסטורי" | צפו

נשיא המדינה האפריקנית חנך עם נתניהו את השגרירות ברמת גן

ראש הממשלה נתניהו ונשיא צ'אד השוהה בימים אלו בישראל, חנכו הבוקר את השגרירות החדשה של המדינה - ברמת גן; נתניהו: "רגע היסטורי. הבשלה של מהלך של שנים" | תיעוד (חדשות חוץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נתניהו ונשיא צ'אד (צילום: חיים צח/ לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך מוקדם יותר היום (חמישי) את שגרירות צ'אד בישראל יחד עם נשיא צ'אד מהמט דבי, שהגיע לשם כך לביקור בישראל.

בטקס אמר ראש הממשלה נתניהו: "זהו רגע היסטורי שממשיך מגעים של שנים במהלכם גם ביקרתי בצ'אד. אנחנו מחזקים את החברות בינינו בתחומי ביטחון למען שלום ושגשוג. השגרירות החדשה תחזק עוד יותר את היחסים בינינו".

שר הביטחון יואב גלנט נפגש קודם לכן, עם נשיא צ'אד מהמט דבי, שר ההגנה דאוד יאיא ברהים ושר החוץ סאלח אנדאדיף, הצדדים דנו בפגישתם באתגרים ביטחוניים משותפים, תוך התמקדות במאמצים שמשקיעות המדינות בלחימה כנגד טרור.

השר גלנט הדגיש את חשיבות צמצום השפעת איראן וחיזבאללה באזור הסאהל, כמפתח להבטחת יציבות וסיכול ייצוא הטרור; "מברך את נשיא צ׳אד על החלטתו החשובה לפתוח שגרירות בישראל. רוחות השינוי של הסכמי אברהם נושבות גם ליבשת אפריקה. צ׳אד וישראל מתמודדות מול אתגר משותף של לחימה כנגד הטרור", אמר גלנט.

עוד הוסיף גלנט: "לקשרים בין ישראל לצ׳אד חשיבות עבור הלחימה העולמית בטרור. הידוק היחסים בין המדינות ופתיחת שגרירות צ׳אד בישראל היא צעד ראשון בדרך לבניית קשרים עם מדינות נוספות באפריקה".

צפו בתיעוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר