בגלל שחיתות

שר ההגנה האוקראיני יודח על ידי הנשיא זלנסקי

חילופים דרמטיים בצמרת האוקראינית, שר ההגנה אולכסיי רזניקוב יוחלף בגנרל צעיר בן 37 בלבד. הסיבה: פרשת שחיתות שמעיבה על משרד ההגנה האוקראיני (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
השר המוחלף, רזניקוב (צילום: שאטרסטוק)

טלטלה בצמרת בקייב: גורמים בכירים באוקראינה הודיעו הערב (ראשון), כי שר ההגנה אולכסיי רזניקוב יודח מתפקידו, על רקע טענות לשחיתות במשרדו. הנשיא זלנסקי טרם הודיע על כך באופן רשמי, אך ראש מפלגתו, דוד ארחמיה, מסר כי במקומו של רזינקוב ימונה קירילו בודאנוב בן ה-37 בלבד.

בודאנוב, גנרל בן 37 עמד עד כה בראש המודיעין הצבאי של אוקראינה והוא יקבל את תפקיד שר ההגנה בעת קריטית מבחינת ארצו שמנסה להחזיר לעצמה את השטחים שנכבשו בידי הרוסים. באוקראינה חוששים כי פוטין ינסה להשיג בעת הזאת תמונת ניצחון כלשהי, שנה לפלישה והם עצמם נערכים למתקפת נגד שאולי תביא לתבוסה מפתיעה של הצבא הרוסי שעד כה מתקשה מאד להילחם באוקראינים.

על פי הדיווח של ארחמיה, רזניקוב יודח אמנם מתפקיד שר ההגנה אך יועבר למשרד אחר, משרד התעשיות האסטרטגיות.

מדובר בחילוף דרמטי שכן רזניקוב היה בין הדמויות המרכזיות בפעילות הצבאית של אוקראינה מאז הפלישה של רוסיה. רזניקוב לקח חלק משמעותי במאמצים לגיוס נשק מתקדם לטובת הצבא האוקראיני ונחשב לאחת הדמויות האוקראיניות הידועות בעולם אחרי הנשיא זלנסקי.

על פי הדיווחים באוקראינה, משרד ההגנה שילם סכומים מופקעים על המזון לחיילים בחזית, פי שניים ואפילו שלושה מהמחיר בשוק האוקראיני כשהוא מגלגל לכיסו את ההפרשים.

עד כה פוטרו בעקבות הפרשה גם סגן שר ההגנה האוקראיני ויאצ'סלב שפובלוב, שעמד במוקד הפרשה. שפובלוב טען אז כי "ההאשמות התקשורתיות" נגדו חסרות בסיס, וגם משרד ההגנה הכחיש את הטענות.

רזניקוב עצמו לא התייחס עדיין להודעות על החלפתו ורק רמז במסיבת עיתונאים שערך לרגל ציון שנה לפלישה הרוסית "אף אחד לא נמצא בכיסאו לכל החיים".

רזניקוב התייחס גם לפרשת השחיתות, והודיע כי משרד ההגנה פתח בבדיקה להליכי רכישת המזון שלו. הוא ציין כי הבדיקה עדיין נמשכת אבל צפויה להסתיים בתוך כשבוע – ואז יתקבלו לדבריו ההחלטות הנדרשות כדי לתקן את הנ

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר