החשוד נעצר

אנטישמיות בארה"ב: שני אירועי ירי ליד בתי כנסת בקליפורניה

משטרת לוס אנג'לס הודיעה הבוקר, על מעצרו של חשוד בירי בשני יהודים מחוץ לבתי כנסת בעיר ביומיים האחרונים. לא נשקפת סכנה לחייהם (חדשות בעולם)

משטרת לוס אנג'לס, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

משטרת לוס אנג'לס הודיעה הבוקר (שישי), על מעצרו של חשוד בירי בשני יהודים מחוץ לבתי כנסת בעיר ביומיים האחרונים. ההערכה כי המניע למעשה אנטישמי. על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, לעצור היסטוריה של אנטישמיות נגד יהודים.

בהודעת המשטרה לא צוין כיצד הוא נתפס, אבל נמסר כי לאחר שזהותו התבררה הוא נעצר במחוז ריברסייד, מזרחית ללוס אנג'לס. במהלך מעצרו תפסו השוטרים רובה ואקדח שככל הנראה שימשו אותו בירי.

לא נמסר מה מצבם של שני היהודים שנפצעו, אך בדיווחים בתקשורת המקומית הודגש כי לא נשקפת להם סכנת חיים. שניהם נורו כשיצאו מבתי כנסת נפרדים בשכונת פיקו-רוברטסון, שגובלת בבוורלי הילס ומהווה מוקד מרכזי לקהילה היהודית הגדולה של לוס אנג'לס, עם מספר רב של בתי כנסת וישיבות.

אירוע הירי הראשון היה ביום רביעי, כאשר הקרבן יהודי חבוש כיפה נורה בגבו כשיצא מבית הכנסת, מרכב חולף. אירוע הירי השני היה אתמול בבוקר כאשר יהודי נוסף בשנות ה-70 לחייו נורה מרכב חולף.

החשוד בירי נעצר כמה שעות לאחר מכן בידי המשטרה לשמחת הקהילה היהודית בלוס אנג'לס, שנמצאת בחשש גדול לאחר עלייה משמעותית במקרי האנטישמיות בארה"ב.

המשטרה המקומית הגבירה את הנוכחות שלה סמוך למוסדות הקהילה היהודית, והודיעה כי תמשיך לעשות זאת "ליתר ביטחון" גם לאחר מעצר החשוד ולאורך סוף השבוע.

ראש העיר קארן בס מסרה לאחר המעצר: "בתקופה של עלייה באנטישמיות, פעולות שכאלו מעוררות דאגה. רק בדצמבר האחרון עמדתי לא הרחק מהמקומות שבהם התרחשו המקרים הללו כשחגגנו את הלילה הראשון של חג החנוכה. כעת, ההבטחה שלי לקהילת פיקו-רוברטסון ולעיר לוס אנג'לס בכללותה, היא שניאבק בתקיפות בשנאה הזו, ונפעל יום-יום על מנת להביס אותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר