לא מחכים לליברמן > פרסום ראשון

אנשי ימין חרשו את אירופה: "תתנגדו למדינה פלסטינית"

בימין נערכים להכרזה חד-צדדית על מדינה פלסטינית. ל"כיכר השבת" נודע כי קבוצת אנשי ימין חרשו את ערי אירופה ושכנעו חברי פרלמנט להתנגד להקמת מדינה פלסטינית * ההפתעה: ראש מפלגת החופש בבלגיה חתם על מסמך היסטורי נגד מדינה פלשתינית * מיוחד: תיעוד מלא (חדשות, בעולם)

ישראל אהרון | כיכר השבת |

משלחת אנשי ימין שכללה את פרופ´ הלל וייס, ר´ דוד העברי ראש מחלקת קשרי חוץ במועצה האזורית שומרון, והרב שלום-דב וולפא יו"ר תנועת "ארץ ישראל שלנו" ערכה בשבוע שעבר ביקור היסטורי באירופה להסביר את הסכנות החמורות לעולם החופשי באם תוקם מדינה פלשתינית.

הביקור התבצע על-פי הזמנת מר פיליפ דה-וינטר ראש "מפלגת החופש" בבלגיה, מפלגה המונה עשרה אחוז מכלל מצביעי בלגיה, ו-34 אחוז ממצביעי אנטוורפן.

כזכור, לפני חודשים ספורים ביקרו חברי פרלמנט מאירופה בישראל ולהיכרות עם ההתיישבות היהודית בשומרון פרי יוזמתו של חיים מילשטיין מנכבדי הקהילה היהודית בברלין. אחד מהפעילים הראשיים של המפלגה, פטריק ברינקמן, סייע ודאג לכל המערך הלוגיסטי של הביקור ההיסטורי.

נאום בארמון

המשלחת הישראלית פתחה את הביקור במוסדות יהודיים בברלין. משם נסעו לעיר גלזנקריכן, ונאמו בארמון עתיק בשפה האנגלית בפני כ-200 מתושבי העיר, וביניהם חברי העירייה והפרלמנט. כל הנאומים עסקו בסכנה הנוראה של הקמת מדינה פלסטינית ובהכרח הגמור ליישב את כל השטחים ביהודים.

בראש-חודש ניסן הגיעו לעיר העתיקה קולון ונערכה להם קבלת פנים רשמית בבניין העירייה, וגם שם נשאו דברים בענין שלימות הארץ. כל זאת על אף שראש עיריית קולון השמאלני, הכריז על המשלחת כ"אורחים בלתי רצויים". כמו"כ ביקרו האורחים בחפירות ארכיאולוגיות שמצאו בהן בתי יהודים וגם מקוה טהרה.

חברי המשלחת ציינו בפני מארחיהם כי היהודים גרים בקולון החל משנת 325 לספירה, כלומר לפני כל יישות גרמנית ידועה, וכי הם נטבחו כקהילה שלמה בשנת 1096 תתנ"ו במסע הצלב הראשון, אותה תקופה שהחפירות בקולון כה מתהדרות בה.

פרופסור וייס הראה להם "קינה" שנכתבה בשנת תתנ"ו ע"י רבי יואל מקולון שמשפחתו וקהילתו נרצחו. כל זאת בנוסף לגירוש היהודים מקולון במאה החמש עשרה והשמדתם בשואה.

לאחר-מכן ביקרה המשלחת בבריסל שבבלגיה, שם נאמו בפרלמנט הפלמי בפני עשרות חברי פרלמנטים (בלגי, פלמי ופדרלי) וכן חברי הסנאט, וביניהם ראש ועדת החוץ והבטחון של המדינה.

פרופ´ וייס דיבר בין השאר על משמעות הישובים ביהודה ושומרון, ערש האומה היהודית, על בעלות עם ישראל לדורותיו בשטחים אלו שנתינו מאלוקי ישראל ושירשנו מאבותינו, ולהבדיל על מעמדנו ע"פ המשפט הבינלאומי והחלטת האומות בועידת "סן רמו" (בשנת 1922) המכלילה את "הגדה המערבית" כחלק מארץ ישראל השייכת ליהודים. הוא הזהיר שאחיזת האיסלם ביו"ש וירושלים תתן עידוד להתפשטות המוסלמים באירופה, וקרא למאזינים לעשות לטובתם כל מה שאפשר בכדי למנוע הקמת מדינה פלסטינית.

הרצח במשפחת וולפא

ר´ דוד העברי הרצה באריכות על תולדות ההתיישבות ביו"ש, על ההשגים הנפלאים של התושבים ועל ערך השומרון מבחינה בטחונית והסטורית. האנגלית הרהוטה שבפיו והצורה בה ניתח את המצב, כבשו את לבם של חברי הפרלמנט. הוא היה מצוייד גם בסרט וידיאו נפלא על השומרון.

הרב וולפא סיפר על הרצחנות הערבית שפגעה במשפחתו במשך כמה דורות. כיצד נרצח סבו זקנו בחברון בשנת תרנ"ח, רבים ממשפחתו במאורעות תרפ"ט, וחמיו בשנת תשי"ג, כל זה לפני שהתחילה בעיית "השטחים".

הוא שאל את הקהל, האם יהיו מוכנים להקים מדינה מוסלמית בבריסל על מנת להביא לשלום בינם לבין הערבים באירופה, והסביר כי ממשלת ישראל אינה יכולה לתת את אדמות ארץ הקודש לאויב, גם מהסיבה הפשוטה שהן אינן שייכות לה אלא לעם ישראל לדורותיו.

דובר גם על עמדת "נאמני ארץ" העומדים להקים "רשות יהודית" ביהודה ושומרון, כדי לקדם את פני הרעה. לאחר הנאומים היתה סדרה של שאלות ותשובות מתוך אוירה מיוחדת של שיתוף פעולה והבנה הדדית.

חברי המפלגה הבכירים וחברי הפרלמנט אירחו את המשלחת לסעודת צהרים בבית ההארחה הרשמי של הפרלמנט, כאשר כל הארוחות ארוזות הרמטית בהכשר רבני חב"ד בבריסל. בערב הוזמנו האורחים לסעודה בביתו של שליח חב"ד הרב שמואל-מענדל פינסון שקבלם בחביבות רבה.

ביום חמישי האחרון נערכה קבלת פנים בעיריית אנטוורפן, וכן סעודה רישמית במסעדה כשרה למהדרין שבה השתתף גם השליח המקומי הרב שבתי סלבטיצקי, אשר דיבר לפני כל המשתתפים ויצר עמם קשרי ידידות.

גולת הכותרת של הביקור, היתה כאשר ראש המפלגה מר פיליפ דה-וינטר חתם על מסמך הקורא להתיישבות יהודית בכל רחבי יו"ש, ונגד מדינה פלסטינית. הוא קיבל על עצמו להחתים על מסמך זה עוד רבים מראשי מפלגות הימין באירופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר