מעט מידי, מאוחר מידי

דמיאניוק הורשע בסיוע לרצח רבבות יהודים; 5 שנות מאסר

שמונה-עשרה שנה לאחר שזוכה ג'ון דמיאניוק בבג"צ הישראלי, בית-המשפט במינכן שבגרמניה הרשיע אותו ברצח עשרות אלפי יהודים בזמן מלחמת העולם השנייה. העונש: חמש שנות מאסר. ג'ון דמיאניוק הורשע כי בזמן ששימש שומר במחנה ההשמדה שלח כ-28,000 יהודים אל מותם (חדשות, בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |

בית-המשפט במינכן הרשיע בצהריים (חמישי) את ג'ון איוון דמיאניוק בסיוע לרצח עשרות אלפי יהודים בזמן מלחמת העולם השנייה. דמיאניוק הורשע כי בזמן ששימש שומר במחנה ההשמדה סוביבור, שלח כ-28,000 יהודים אל מותם.

לאחר שפורסמה הרשעתו, בית-המשפט הגרמני גזר חמש שנות מאסר על דמיאניוק בן ה-91, שעמד בפני עונש מירבי של שש שנים.

לאורך 18 חודשי המשפט שהתנהל נגדו, הודיע סנגוריו כי אם הוא יימצא אשם הם יערערו על ההחלטה.

"אני חושב שבית-המשפט הכריע הכרעה חשובה", הגיבו ביד ושם בראיון לערוץ 2. "גם אדם שנקבע כי הוצב בסוביבור כשומר, וגם למרות שלא היו עדים או מסמכים שיכלו לקשור אותו באופן ישיר, התביעה דרשה שהוא יואשם בניסיון רצח כי הוא היה חלק ממנגנון שהשמיד יהודים, זה דבר בעל ערך מהותי חשוב", הסביר שלו.

בנוגע לעונש המאסר שנגזר עליו שלו: "היום בגיל 91 כמות השנים נראית לי משנית. העיקרון הוא חשוב. בעבר הרבה דברים קוממו אותי כשראיתי שאנשים ביצעו פשעים קשים וקיבלו עונשים קלים, אבל אפשר לראות את החלק המשמעותי ששולח מסר".

כזכור, לפני שמונה-עשרה שנים הסתיים משפטו של דמיאניוק בישראל. המשפט הסתיים בפסיקה תמוהה של בית-המשפט העליון - שזיכה אותו מהחשדות החמורים של מעשי זוועה בהם היה מעורב. מי שייצג אותו אז, היה עו"ד יהודי, יורם שפטל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר