הפרלמנט ההולנדי אסר שחיטה יהודית

אנטישמיות? הפרלמנט ההולנדי, אישר היום (שלישי) הצעת חוק האוסרת את שחיטת בעלי החיים במדינה, אלא אם-כן היממו אותם קודם לכן במכת חשמל. לאחר אישור החוק בפרלמנט ההולנדי, הוא צפוי לעבור לדיון בסנאט, שם כפי הנראה הוא יאושר, ולאחר-מכן לקבינט במדינה שיחליט לגבי החוק

חיים שקדי | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: מנדי הכטמן, אתר COL)

אנטישמיות? הפרלמנט ההולנדי, אישר היום (שלישי) הצעת חוק האוסרת את שחיטת בעלי החיים במדינה, אלא אם-כן היממו אותם קודם לכן במכת חשמל.

בהולנד, מתגוררים היום לפי ההערכות כ-50 אלף יהודים, והם יהיו הנפגעים העיקריים מהחוק החדש, מאחר ותימנע מהם האפשרות לקיים את השחיטה כפי ההלכה. גם המוסלמים, המונים כמיליון נפש בהולנד, נפגעים מהצעת החוק.

לאחר אישור החוק בפרלמנט ההולנדי, הוא צפוי לעבור לדיון בסנאט, שם כפי הנראה הוא יאושר, ולאחר-מכן לקבינט במדינה שיחליט לגבי החוק.

סגן שר הכלכלה והחקלאות, הנק בלקרס, אמר לאחר אישור החוק כי "הקבינט ייתן את פסק דינו על הצעת החוק לאחר שיאושר בסנאט". לדבריו, "הקבינט ידון כיצד החוק משתלב עם חופש הדת".

ועדת רבנים, פנתה לפרלמנט ההולנדי בתחנונים כי לא יאשרו את החוק. "הקהילה היהודית ההולנדית קטנה, וצריכת הבשר הכשר גם הוא קטן, אבל ההשפעה על הקהילה היהודית הוא עמוק מאוד", הם טענו.

לדבריהם, "יהודים מבוגרים מפחדים ותוהים מה יהיה החוק הבא שיגביל את חיי הדת היהודית שלהם. ובנוסף בני הנוער תוהים האם יש להם עתיד בהולנד".

116 חברי פרלמנט תמכו בחוק, ו-30 התנגדו. התמיכה בחוק הגיעה הן מהשמאל הפוליטי במדינה, המגן על בעלי החיים והן מהימין הפוליטי הרואה בזה מנהג ברברי. המפלגות הנוצריות התנגדו לחוק, בטענה לערעור הסובלנות הדתית במדינה.

מפלגות המרכז, שחששו לאבד את תמיכת המצביעים המוסלמים, הכניסו תיקון לחוק האומר כי שוחטים יקבלו רישיונות לשחוט, במידה ויוכיחו כי השחיטה לא גורמת לכאב מיותר לבעלי החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר