העשירים בצרפת דורשים: קחו לנו כסף

קראתם נכון: בצרפת, חתמו 16 אילי הון מקומיים על עצומה המבקשת מהנשיא סרקוזי לגבות מהם "תרומה מיוחדת", כדי . בפתרון בעיותיה הכלכליות. העצומה גובשה בעקבות דבריו של המיליארדר וורן באפט לממשל האמריקאי: "להפסיק לפנק את הסופר עשירים". מתי זה יקרה בישראל? (עולם)

שושי הלר | כיכר השבת |
(פלאש 90)

כאשר בישראל הדיונים על ה"טייקונים" נדוש מכל הכיוונים, כאשר יש מי שמצדד בהקלות מס, בדחיית תשלומי אג"ח ובתנאים נוחים שונים לבעלי החברות הגדולות, על מנת שימשיכו להשקיע בישראל ויספקו פרנסה לאזרחיה; ויש מי שטוען שההקלות עליהם מוגזמות ובגינן יש גם ריכוזיות של משאבים במשק הישראל, ויש להתחשב יותר במעמד הביניים. בצרפת המצב הוא הפוך: כמה מעשיריה של צרפת, פנו בקריאה לממשלה להגדיל את המיסוי עליהם, כדי שהכנסותיה יגדלו וזה יסייע בפתרון בעיותיה הכלכליות.

על פי הדיווח בדה מרקר, בעצומה שפורסמה היום באתר האינטרנט של השבועון "לה נובל אובזרווטור", קראו 16 מנכ"לים, אנשי עסקים ומיליארדרים לגבות מהם "תרומה מיוחדת", מבלי לאלץ את העשירים לעזוב את צרפת למקלטי מס.

העצומה, שבה נכתב: "אנחנו מודעים לכך שהרווחנו מהמערכת בצרפת ומהתנאים באירופה, שאותם אנחנו מקווים לסייע לשמר", גובשה בעקבות קריאתו של המיליארדר וורן באפט לממשל האמריקאי להפסיק "לפנק את הסופר-עשירים", ולהעלות את המיסוי עליהם, כדי שיוכלו לתרום למאמצי קיצוץ הגירעון.

בין השאר חתומים על העצומה: ליליאן בטנקור, יורשת לוריאל והאישה העשירה בצרפת, מנכ"ל ענקית הפרסום פובליסיס מוריס לוי, מנכ"ל בנק סוסייטה ז'נרל פרדריק אודה ונשיא אייר פראנס-KLM ז'אן-סיריל ספינטה.

שר התקציב הצרפתי אמר החודש כי הממשלה שוקדת על תוכנית חדשה לגביית תרומות ממשלמי מסים המשתכרים מעל למיליון יורו בשנה .נשיא צרפת ניקולא סרקוזי כבר מתכנן לבטל כמה מהטבות המס שמהן נהנים העשירים בצרפת, במטרה להגדיל את ההכנסות ממסים בשנת התקציב 2012 ב-5-10 מיליארד יורו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר