רוסיה: הצלצול הראשון הוחלף בתקיעת שופר

אין כמעט ילד או מבוגר בארצות חבר העמים שהמושג ששמו ה'צלצול הראשון' לא מדבר אליו, זהו היום הראשון לפתיחת שנת הלימודים ועמו נפתחת השנה. אכן מעמדים מרגשים היו במאות מוסדות שפתחו את שעריהם בכל רחבי ארצות חבר העמים, רבנים ושלוחי חב"ד התארגנו מבעוד מועד להגיע לשעה היעודה של פתיחת בתי הספר ועברו בין כל הכיתות, וזיכו את הילדים הנרגשים בשמיעת קול שופר

אין כמעט ילד או מבוגר בארצות חבר העמים שהמושג ששמו ה'צלצול הראשון' לא מדבר אליו, זהו היום הראשון לפתיחת שנת הלימודים ועמו נפתחת השנה, כשהתלמידים הנרגשים מביאים מבתיהם פרח למורה. אך במוסדות החינוך היהודיים המסונפים לרשת החינוך הגדולה 'אור אבנר' הוחלף 'הצלצול הראשון' במשהו יהודי יותר, משהו שמדבר אל הנשמה, 'תקיעת שופר'.

אכן מעמדים מרגשים היו במאות מוסדות שפתחו את שעריהם בכל רחבי ארצות חבר העמים, רבנים ושלוחי חב"ד התארגנו מבעוד מועד להגיע לשעה היעודה של פתיחת בתי הספר ועברו בין כל הכיתות, וזיכו את הילדים הנרגשים בשמיעת קול שופר.

יום פתיחת שנת הלימודים הוא גם בעצם יום סיום של הערכות מסיבית שנמשכה מזה חודשים במשרדי רשת 'אור אבנר' ו'איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים' בנשיאות הנגיד ר' לוי לבייב, כהכנה לקראת קליטת אלפי התלמידים במוסדות החינוך. השנה רושמים ב'אור אבנר' בסיפוק חנוכתם של שורת מבנים חדשים ומפוארים, מצוידים במיטב הריהוט והטכנולוגיה המתקדמת בתחום החינוך.

במקומות רבים בארצות חבר העמים נפתחו לראשונה מסגרות לימודים חדשות, כמו באירקוצק בסיביר, אולינובסק וטומסק שברוסיה, סומגאיט באזארבידז'אן ובברויסק בבלרוס. רשת החינוך בחבר העמים, הכוללת מוסדות החל ממעונות יום ועד ישיבות קדושות ואוניברסיטאות יהודיות לא שוקטת על שמריה, אלא כל הזמן היא במגמת התרחבות.

במוסקבה בירת רוסיה, בנוסף לרשת גדולה ומסועפת של מוסדות חינוך, נפתחו השבוע ע"י רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר, עוד שלושה מוסדות חינוך חדשים: בניין ענק ומרהיב ל"מתיבתא", מעונות חדשים לטף בשכונת "מארינה רושצ'ה" וגנים ובית ספר יוקרתיים בשכונת מיצ'ורינסקי, זאת בעקבות ההצלחה הרבה של המוסדות הקיימים והדרישה למקומות לימודים נוספים ליהודי העיר.

רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר אמר כי פריחתה של רשת החינוך 'אור אבנר', והקמת שלוחות חדשות גם בערים מרוחקות מלמדת כי הציבור כבר למד להכיר בערך החינוך היהודי, עד כי גם כאלו שהיו מרוחקים יודעים היום כי בתהפוכות שעוברת על העולם, החינוך היהודי הינו הערובה הנאמנה לשמירה על הילדים והמשך המסורת של שלימות המשפחה היהודית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר