אסון טבע

רעידת אדמה חזקה בטורקיה: מעל אלף נהרגו, רבבות נפגעו

רעידת אדמה בעוצמה 7.3 בסולם ריכטר זעזעה היום את מזרח טורקיה. הערכות ראשוניות: מאות בני-אדם נהרגו. "ההרס גדול, אנחנו זקוקים לעזרה", אמר ראש-עיר שנפגעה ברעש. דיווחים בתקשורת המקומית: בניין בן 7 קומות קרס ומאות אנשים נלכדו מתחת להריסות. דיווח ראשוני (חדשות, בעולם)

מישאל לוי | כיכר השבת |

בצהריים (ראשון) הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 7.3 בסולם ריכטר במזרח טורקיה. מדיווחים ראשוניים עולה כי ישנם הרוגים רבים בעקבות הרעידה.

"ההרס גדול, יש כאן הרוגים רבים, אנחנו זקוקים לעזרה" - אמר ראש-עיר שנפגעה ברעש בשיחה שערך עם כתבים באיזור.

בערוץ חדשות מקומי דווח כי בניין בן 7 קומות קרס. "יש לכודים מתחת להריסות", דווח.

הרעידה הורגשה בשעה 12:41 (שעון ישראל) בכפר טנבלי (Tabanli), סמוך לגבול עם איראן במזרח טורקיה.

רעידות אדמה הן דבר שכיח למדי בטורקיה. ברעידה הגדולה האחרונה שפקדה את המדינה בשנת 1999 נהרגו ב-18 אלף איש, גם כן בדרום-מזרח טורקיה, אז שלחה ישראל משלחת סיוע מיוחדת שתרמה לחימום היחסים בין 2 המדינות.

הבוקר: ארדואן משתחצן

הבוקר, שעה קלה קודם הרעידה, ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, השתחצן מול כלי התקשורת. ארדואן תקף שוב בחריפות את האיחוד האירופי וחזר על עמדתו כי טורקיה תנתק כל מגע עם האיחוד, אם קפריסין תמונה לנשיאה ברוטציה של האיחוד בשנה הבאה.

"האיחוד האירופי עסוק בהשלכת בוץ על טורקיה", אמר ארדואן בכנס של מפלגתו, "וזה כבר הפך לעניין של כבוד מבחינתנו. ההיגיון של ראשי האיחוד נמצא במצב של קריסה מתקדמת, טורקיה קרובה לנורמות האירופיות יותר מאי פעם וכולנו יודעים למה הכל תקוע. המצב של האיחוד האירופי ברור לכל, הם מתפוררים והמטבע שלהם נמצא במהומה גדולה. טורקיה עומדת על רגליה ולא תודות להם, אלא רק בזכות העם הטורקי. לא ננטוש את קפריסין הטורקית במאבק הזה".

בנוגע לקידוחי הגז הטבעי בקפריסין, ארדואן הוסיף אזהרה: "מי שינסה לתבוע לעצמו שלא כדין אוצרות טבע של האי, ייתקל בתגובה רב-ערוצית מצד טורקיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות