האביב הערבי נמשך: לאחר 33 שנים נשיא תימן הודח מתפקידו

האביב הערבי נמשך: לאחר נשיא תוניסיה, נשיא מצרים ושליט לוב - הגיע תורו של נשיא תימן לעזוב את תפקידו. לאחר 33 שנים בנשיאות תימן, חתם עלי עבדאללה סאלח על הסכם העברת סמכויות לסגנו עבד רבו מנסור חאדי, שיעמוד בראשות ממשלת מעבר עד לבחירות שיתקיימו בעוד שלושה חודשים

ברוך הלוי | כיכר השבת |

נשיא תימן, עלי עבדאללה סאלח, סיים אתמול 33 שנים בתפקיד וזאת לאחר שחתם על הסכם להעברת סמכויותיו בשל מחאות עממיות ואלימות במדינה, שנמשכות מזה כתשעה חודשים.

נשיא תימן הוא המנהיג הרביעי שמודח מתפקידו, מאז החלו המהומות בתוניסיה, שם נמלט הנשיא המכהן, שגררו בעקבותיהן מהומות במצרים שהביאו להתפטרותו של הנשיא חוסני מובארק והעמדתו לדין, ומהומות בלוב עד לתפיסתו של השליט מועמר קדאפי והריגתו.

על ההסכם להעברת סמכויות, שנוסח על-ידי מדינות המפרץ ונתמך על-ידי ארצות הברית, חתם סאלח אתמול בערב הסעודית, והבטיח כי ישתף פעולה עם הממשלה החדשה שתקום. ההסכם מעניק לו ולמקורביו חסינות מפני העמדה לדין.

את הסמכויות תקבל במהלך החודש הקרוב ממשלת מעבר, בראשות סגנו עבד רבו מנסור חאדי, שתוביל את המדינה בשלושת החודשים הקרובים עד לקיומן של בחירות במדינה

"הפילוג של עשרת החודשים האחרונים השפיע באופן משמעותי על תימן בתחומי התרבות, הפיתוח והפוליטיקה", אמר הנשיא המודח לאחר חתימת ההסכם.

יצויין כי במשך שלוש פעמים חזר בו סאלח מהסכמים שהושגו במהלך החודשים האחרונים בצל המהומות במדינה. בקיץ האחרון הוא נפצע באורח קשה והועבר לטיפול בעבר הסעודית, כעת הוא צפוי לצאת לטיפולים בארה"ב.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר אתמול לאחר חתימתם ההסכם כי "ארה"ב מברכת על החלטת הנשיא להעביר מייד את סמכויותיו לסגנו. זה צעד חשוב לעם התימני, שמגיעה לו ההזדמנות לקבוע את עתידו".

ובתווך - יהודי תימן שעדיין נותרו במדינה חוששים מפני הבאות: "אמנם סבלנו מהממשל הרודני, אך באופן כללי היחס כלפי היהודים היה סביר", אומרים בני משפחות שעלו לישראל והותירו קרובים בתימן ומביעים חשש כי המצב יחמיר עם השתלטות קבוצות קיצוניות על השלטון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר