סופו של רודן: מת מנהיג קוריאה הצפונית, קים ז'ונג איל

סופו של רודן: הטלוויזיה הממלכתית של קוריאה הצפונית מדווחת על מותו של קים ז'ונג איל בן ה-69. קים, המכונה "המנהיג האהוב", הוא בנו של מייסד המדינה ומנהיג הצפון משנת 1994. לאחרונה הוא החל להכין את בנו הצעיר לרשת את כסאו. קווים לדמותו של עריץ (חדשות, בעולם)

סופו של רודן: הטלוויזיה הממלכתית של קוריאה הצפונית מדווחת על מותו של קים ז'ונג איל בן ה-69. קים, המכונה "המנהיג האהוב", הוא בנו של מייסד המדינה ומנהיג הצפון משנת 1994. לאחרונה הוא החל להכין את בנו הצעיר לרשת את כסאו. על פי הדיווחים במדינה, הדיקטטור מת ביום שבת כתוצאה מהתקף לב שנבע מתשישות מנטלית ופיזית בשל עבודה מאומצת.

קים נולד בסיביר ליד בברית המועצות, בגבול מנצ'וריה, לשם גלה אביו. באותה תקופה נשלטה קוריאה על ידי יפן ואביו של ז'ונג איל היה חלק מארגון גרילה שלחם בכיבוש הזה בתמיכתה של ברית המועצות. אמו של קים מתה בלידתו והוא לא הכיר אותה.

בספטמבר 2008 העריכו גורמי מודיעין אמריקנים כי קים ז'ונג איל לקה בשבץ וגיסו נטל לידיו את השלטון בפועל עד להחלמתו של ז'ונג איל. קים הופיע בציבור בתחילת שנת 2009, ולמרות מצב בריאותו הרעוע הפגין שליטה מלאה בנעשה במדינה. בתחילת 2009 הגיעו דיווחים כי הוא מינה את בנו הצעיר ביותר קים ג'ונג און ליורשו אולם בנו הבכור טען שאביו לא קבע עדיין מי יהיה היורש. ביולי 2009 דווח שקים חולה מזה כשנה בסרטן

דיווח: קוריאה הצפונית הסכימה להשעות את תכנית הגרעין

אתמול דיווחו סוכנויות ידיעות במדינה כי קוריאה הצפונית הסכימה להשעות את תכנית העשרת האורניום שלה לצרכים צבאיים, ולשוב לשיחות בנושא הגרעין עם המערב. בתמורה, על פי הדיווחים, הסכימה ארצות הברית לספק למדינה הענייה יותר מ-240 אלף טונות מזון.

גורמים דיפלומטיים שביקשו שלא להיחשף צוטטו בסוכנויות הידיעות באומרם כי ההבנות באשר למהלך הושגו במהלך פגישה שנערכה שלשום בבייג'ינג בין רוברט קינג, השליח האמריקני המיוחד לענייני זכויות אדם בקוריאה הצפונית לבין רי גון, ראש המחלקה האמריקנית במשרד החוץ של קוריאה הצפונית.

אתמול: מת נשיא צ'כיה לשעבר

נשיא הרפובליקה הצ'כית הראשון בהיסטוריה, ואצלב האבל, מת אתמול בגיל 75. הסופר והמחזאי שגורש מצ'כיה, מת אחרי שסבל במשך שנים מבעיות נשימה קשות קשות שמקורן בבתי הכלא הקומוניסטיים בהם שהה במהלך מאבקו בשלטון הסובייטי. מזכירתו האישית סאבינה טאנקקובה הודיעה אתמול בבוקר בצער רב על מותו.

במהלך כהונתו, התעקש האבל להעביר רפורמות דמוקרטיות כולל שווקים חופשיים למערב בשלטון הצ'כי. בחייו הספיק לראות בשקט ובשלום את צ'כוסלובקיה מחולקת לשתי מדינות - צ'כיה וסלובקיה. הוא עמד בראש "מהפכת הקטיפה" שהתחוללה במדינה ב-1989, שבה הופל המשטר הקומוניסטי במדינה.

פעילותו למען זכויות אדם ונגד המשטר הסובייטי הביאה להאבל חשיפה והערצה רבה בעולם, מאמצע שנות השישים ועד תחילת שנות השבעים, אולם מאבקים אלה עלו לו ולמשפחתו ברדיפות מצד מוסקבה. הוא היה ממחברי המניפסט העולמי למען זכויות האדם ונשיאה של צ'כיה משנת 1993. את רגעיו האחרונים האבל בילה לצד רעייתו דגמרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר