"מנורה" מצילים נפשות בארגנטינה

הכירו את ארגון "מנורה" שעוסק בהצלת נפשות: אלפי בני נוער, הנמצאים על סף התבוללות, מגלים את יהדותם. באחרונה הם הגיעו לביתו של מרן הרב עובדיה יוסף, יחד עם הרב הראשי לקהילה הטורקית בארגנטינה, הרב יצחק סקה, המשמש גם כנשיא הארגון. שוחחנו עם הרב גבריאל סקה, רב הקהילה

שאול כהנא | כיכר השבת |

מחזה יוצא דופן בעוצמתו התרחש לאחרונה בבית-מדרשו של נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הרב עובדיה יוסף. עשרות בני נוער, תושבי ארגנטינה, התפללו במחיצת גדול הדור ואחר-כך האזינו לדבר תורה מיוחד שנשא בפניהם.

היוזמים: ארגון "מנורה", בנשיאותו של הרב הראשי לקהילה הטורקית בארגנטינה, הרב יצחק סקה.

הרב עובדיה דיבר "על עשר מכות שהביא הקב"ה על המצרים במצרים - היו מכות כמו דם, צפרדע כינים, כדי לשבור אותם. ובמכת בכורות - אין בית אשר אין שם מת. יש בכור, מת הבכור. אין בכור? ראש המשפחה יהיה מת".

הרב עובדיה שאל מדוע הקב"ה לא הביא תחילה את מכת בכורות, שכן היא זו שגרמה בסופו של דבר לשינוי בליבו של פרעה, והשיב: "כדי שכולם יראו במו עיניהם את המכות, ואז כולם יאמינו בה' ובמשה עבדו. כך כל מי שלא היה דתי, יחזור בתשובה".

אחר-כך, ערך הרב עובדיה יוסף "מי שברך" לקהל שנכח במעמד המיוחד.

בבית המדרש פגשנו את הרב גבריאל סקה, רבו של הארגון, המנצח על הפעילות שמהווה הצלת נפשות של ממש. "אנחנו עובדים עם נוער בארגנטינה ובכל דרום אמריקה, בכל מיני תוכניות", הוא מספר, "ועכשיו אנחנו נמצאים בישראל במסגרת תוכנית של נסיעות לארץ - מאות בחורים ובחורות באים לכאן ומתקרבים ליהדות".

הרב סקה מקבל את ברכת הרב עובדיה יוסף

"מעבר לזה, יש לנו גם בארגנטינה כמה סניפים, ועכשיו ייפתחו כמה בישראל, כמו מרכז פתוח לבני נוער שנמצאים בסכנת התבוללות. כל הזמן אנחנו חושבים איך לקרב אותם ליהדות, ושירגישו גאים בזהות היהודית שלהם. אנחנו משתפים פעולה עם הרב ארגונים של קירוב בעולם".

התבוללות זאת מילת המפתח, ועם הבעיה הסבוכה הזו מתמודד הארגון - ובהצלחה לא מבוטלת. "בחוץ-לארץ קשה יותר לשמור על היהדות, ויש לנו אלפים של בני נוער בארגנטינה שאנחנו משתדלים לקרב אותם ליהדות, להכניס אותם לישיבות", הוא מספר.

בשנים האחרונות הגיעו לארץ כ-2,000 בני נוער, במסגרת תוכניות קרוב הכוללות לימוד בישיבות. התוכנית כוללת גם נשים, שהולכות לסמינרים. "כ-50 אחוז מהם היו בסכנה והיו עלולים התחתן עם גוים", אומר הרב גבריאל.

"בהתבוללות לא מסתכלים על אשכזנים או ספרדים, זה נוגע לכל עדה".

רגע השיא של הביקור בישראל,היה כאמור המפגש עם מרן הרב עובדיה יוסף. בני הנוער, מתברר, מכירים אותו היטב. "הם יודעים על הגדלות שלו, את ההשפעה הגדולה שיש לו על כל העולם. עבורם, לבוא למפגש הזה, זו ציפייה ארוכה שהתגשמה. הם שומרים את המראה הזה לכל חייהם".

(צילומים: קובי ישעיהו)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר