האם ערפאת מת מהרעלה רדיואקטיבית? גופתו תיבדק

בשבוע שעבר פרסמה רשת אל ג'זירה תחקיר לפיו בבגדיו של ערפאת, שלבש בימים האחרונים לחייו נמצאו שרידי חומר רדיואקטיבי - פולוניום, ועלה החשש כי הוא מת כתוצאה מהרעלה. בעקבות כך הורה יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לזמן את המומחים השווייצרים שייקחו דגימות משרידי הגופה וישפכו אור על נסיבות מותו

ב. ניסני | כיכר השבת |
יאסר ערפאת (צילום ארכיון: פלאש 90)

גופתו של יו"ר הרשות הפלסטינית יאסר ערפאת, תוצא מקברה ותיבדק, בעקבות הערכת מומחים כי מת כתוצאה מהרעלה רדיואקטיבית.

בשבוע שעבר פרסמה רשת אל ג'זירה תחקיר לפיו בבגדיו של ערפאת נמצאו שרידי חומר רדיואקטיבי - פולוניום, ועלה החשש כי הוא מת כתוצאה מהרעלה.

החומר הרדיואקטיבי 'פולוניום' קטלני במקרה שהוא מוחדר למזון. בשנת 2006 נהרג המרגל הרוסי אלכסנדר ליטווינקו מהרעלת 'פולניום'.

בגדיו של ערפאת, אותם לבש בימים האחרונים לחייו, נבדקו במכון לרפואה משפטית בעיר לוזאן שבשוויץ, שם הבהירו כי כדי לקבוע בוודאות את סיבת המוות יש לקחת דגימות מגופתו של ערפאת.

סוהא ערפאת כבר הביעה את הסכמתה להוצאת הגופה, וכעת הורה הנשיא הפלסטיני אבו מאזן לבקש מהמומחים השווייצרים כי ייקחו דגימות מגופתו של ערפאת כדי לבדוק האם אכן מת מהרעלה ולשפוך אור על נסיבות מותו.

הבכיר הפלסטיני סאיב עריקאת, מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית. כי "הנשיא עבאס הורה לאחד מיועציו לענייני רפואה ליצור קשר באופן מיידי עם המומחים במכון השווייצרי שבדק את הבגדים של ערפאת, ולבקש מהם להגיע בהקדם לרמאללה כדי לקחת דגימות מגופתו של ערפאת.

בסוף השבוע קרא אבו מאזן לנשיא צרפת פרנסואה הולנד להקים ועדת חקירה בינלאומית לחקירת נסיבות מותו של ערפאת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר