הצבת הטנקים בסיני: ארה"ב מתערבת

כחלק מהפעילות הצבאית למיגור הטרור בחצי האי סיני, הכניסה מצרים חטיבה של 20 טנקים מדגם M-60 כדי לסייע לכוחות הביטחון. ה'ניו יורק טיימס' מצטט גורם ישראלי שאומר כי הכנסת הטנקים המצריים מדאיגה את ישראל ומהווה הפרת הסכם השלום שנחתן בין המדינות

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

ישראל ביקשה, ארה"ב התערבה: ישראל דרשה ממצרים להוציא את הטנקים שהכניסה לצפון סיני וביקשה מארצות-הברית להתערב בסוגיה ולהעביר מסר דומה.

בשבוע שעבר, כחלק מהפעילות הצבאית למיגור הטרור בחצי האי סיני, הכניסה מצרים חטיבה של 20 טנקים מדגם M-60 כדי לסייע לכוחות הביטחון והמשטרה, וזאת ללא קבלת אישור מישראל כפי שנהגה בעת הכנסת מסוקים לאזור.

ה'ניו יורק טיימס' מצטט גורם ישראלי שאומר כי הכנסת הטנקים המצריים מדאיגה את ישראל ומהווה הפרת הסכם השלום שנחתן בין המדינות.

בישראל לא הסתפקו בהעברת המסר לקהיר ופנו לממשל אובמה כדי שיעביר מסר דומה, ומביעים תקווה כי ארצות-הברית תפעיל לחץ על מצרים שתוציא את הטנקים מחצי האי סיני.

במצרים מאשרים כי קיבלו פנייה מישראל בעניין, ובארה"ב מביעים תמיכה במלחמה בטרור שמנהלת מצרים אך מדגישים כי הדבר צריך להיעשות בתיאום עם ישראל ועל-פי הסכם השלום שנחתם בין שתי המדינות.

דוברת מחלקת המדינה, ויקטוריה נולנד, אמרה אתמול כי "בעוד המצרים ממשיכים לעבוד קשה כדי להביס את הטרור ולהתמודד עם איומים ביטחוניים אחרים בסיני, אנחנו תומכים במאמצים אלה ומעודדים אותם, לא רק כדי לחזק את בטחונה של מצרים, אלא גם של שכנותיה והביטחון באזור".

נולנד הוסיפה ואמרה כי "אנחנו מעודדים שמירה על ערוצי תקשורת פתוחים לשמירת המחויבות להסכם השלום ושימוש במנגנונים של שקיפות ובניית אמון, מנגנונים שהיו שימושיים מאד בעבר".

לפי הדיווח ב'ניו יורק טיימס', ישראל מעוניינת כי נשיא מצרים החדש מוחמד מורסי יילחם בטרור בסיני וישמור על הסדר אך זאת מבלי לפגוע בביטחונה של ישראל, כאשר הכנסת הטנקים נעשו ללא תיאום עם ישראל.

יצויין כי בטרם נפל משטרו של מובארק, בחצי האי סיני נשמר שטח מפורז כפי שנחתם בנספח הצבאי בהסכם השלום, אך ישראל הסכימה לאפשר למצרים הכנסת כוחות כדי לשמור על הסדר במקום.

בתחילת החודש, בעקבות הפיגוע בגבול ישראל מצרים, כאשר חוליית טרור טבחה בחיילים מצריים וחדרה לישראל באמצעות משוריינים מצריים אותם גנבה עד שחוסלו, הכניסה מצרים כוחות משמעותיים לחצי האי סיני כדי להילחם בטרור.

בתוך כך, שר החוץ אביגדור ליברמן התבטא אמש כי אסור לישראל לעבור לסדר היום מול הפרות מצריות של הסכם השלום עם ישראל, בהכנסת מסורים וטנקים לחצי האי ללא אישור.

"צריך להתעקש עם המצרים ולהקפיד על קוצו של יוד כי אחרת אנחנו ניקלע למדרון חלקלק בכל הנוגע לשמירה על הסכם השלום", אמר ליברמן במפגש עם 20 שגרירים ישראלים בכירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות