לרגל חג החנוכה

מתנדב כבאות והצלה משתף ומזהיר את הציבור מדליקות

יחיאל, בן שירות אזרחי חרדי בכבאות והצלה, משתף לרגל חג החנוכה על החוויה בתפקיד והמשמעות הגדולה לפעילות בפרט בימים אלו • "ונשמרתם מאד לנפשותיכם" (בריאות).

כבאות והצלה (צילום: יח"צ)

יחיאל ולר בן 26, אב לשניים משמש מזה כשנה בתפקיד לוגיסטי במערך כבאות וההצלה בתחנת כיבוי פתח תקוה. "אני חלק מצוות לוגיסטי שתפקידו לספק ללוחמי האש את כל הציוד הנדרש להם למלאכת הכיבוי והחילוץ ועד לציוד אישי".

"כל פריט ואביזר שנמצא בכבאית מגיע מהמרכז הלוגיסיטי שלנו והופך אותו לחיוני ביותר עבור שטף הפעילות המבצעית. כאשר צינור מתקלקל בכבאית תפקידנו לתת מענה מיידי ולהשלים את הציוד החסר. ללא ציוד תקין הכבאית לא תוכל לפעול"."

איך משפיעה המלחמה על השירות?

"מפרוץ המלחמה המערכת כולה עובדת במתכונת חירום, מה שמחייב אותנו להוציא לכבאים ציוד טקטי שכולל הפעם גם אפודי מגן וקסדות וכל מה שקשור למלחמה, כדי שיהיה צמוד וזמין לכבאית, אנחנו עדיין במצב חירום וזה מחייב מענה מהיר. יש אצלנו גם מילואימניקים של פיקוד העורף ואנחנו אחראים בצוות הלוגיסטיקה להבטיח את היכולתם שלהם לתפקד באופן מקצועי ובטוח".

כמי שמשרת בכיבוי אש, מה כללי הזהירות שתמליץ לקוראים בכדי להימנע מסכנה?

''ככל שנכנסתי לתחום נחשפתי לסכנות העורבות לנו מדי יום ודווקא בבית, באזור שנחשב בטוח עבורנו''. האו אומר. "דווקא בזמן שאנחנו יוצאים מהשגרה הקבועה יש לקחת מקדמי ביטחון גבוהים יותר".

"יש אצלנו מדור מניעת דלקות שתפקידו להטמיע את המסר שאש היא לא משחק ילדים ועם קצת אחריות והגדלת ראש אפשר לעשות דברים מאוד פשוטים שיבטיחו את שלום הדיירים ובני הבית.

הוא מוסיף דוג', "לאחרונה נחשפתי לכך שחלק גדול מהשריפות בבתים נוצרות כתוצאה מאבק שמצטבר מאחורי המייבש וכאשר יש קצר חשמלי בבית הזיקים שקופצים מתוך המתג נתפסים באבק ומייצרים התלקחות מהירה מאחורי המכונת כביסה והמייבש, זה נתון שחשוב להכיר ויש רבים שמתקינים גלאי עשן במיקום הזה".

אנחנו שומעים הרבה על מתנדבים שתורמים ויחד עם זאת השירות מסייע להם להתקדם בשוק העבודה לאחר מכן. כיצד אתה מרגשי שהתפקיד שלך מסייע?

יחיאל משיב כי תפקידו במערך הלוגיסטי תורם לו רבות. ההיכרות עם המערכים הרבים והמשמעותיים ובסדרי גודל כפי שקיימים במערך הכבאות והצלה מקנים ניסיון והיכרות רבה שמסייעת לו להתפתח מאוד.

תרצה לומר משפט לסיום?

"ההבנה והניסיון שלי במהלך השירות במערך הכבאות הם ששירות מסוג זה מעניק המון ידע וניסיון ויכולת לעבוד בצמוד עם אנשים שהם העידית שבעידית, אנשים רציניים מאוד שמסכנים את חייהם ברמה יום יומית ואתה זוכה לתת להם מעטפת ולהיות בורג במערכת חשובה מאוד, וזה שירות משמעותי עם יחס טוב ואנשים טובים שהייתי ממש מגדיר את זה קהילה חמה ועוטפת, אני ממליץ מעומק לב לכל אחד לעשות את השירות הזה, מה שנותן אפשרות להתמקצע לקראת השתלבות בשוק התעסוקה במשרות משמעותיות בהמשך החיים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר