1,000 מטוסים הושבתו

בגלל חפירה מיותרת: שיבושים בתעופה הבינלאומית - גם בישראל

עבודות פיתוח של חברת התעופה הגרמנית גרמו לתקלה בחברה ולשיבושים קשים בטיסות - כולל בישראל. זה מה שעולה מתחקיר ראשוני (תעופה)

איצלה כץ | כיכר השבת |
שדה תעופה (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)

אלפי טיסות של ענקית התעופה הגרמנית 'לופטהנזה' בוטלו היום (רביעי), ורבות אחרות עוכבו, בהן גם טיסות לישראל וממנה - זאת בשל תקלה טכנית וכשל מערכתי של חברת התעופה. מחשבי החברה קרסו, והסיבה - חפירות תת קרקעיות שפגעו בכבלים תת קרקעיים של החברה. כך עולה מתחקיר ראשוני.

בחשבון הטוויטר הרשמי של החברה, קוראת לופטהנזה לנוסעי טיסות הפנים בגרמניה לשוב על עקבותיהם ולקבל החזר על הנסיעה: "מידע חשוב על שיבושים בטיסה", נכתב בהודעה הרשמית מטעמם. "החל מהבוקר חברות התעופה של קבוצת לופטהנזה מושפעות מהפסקת IT (מערכת ממוחשבת דרכה עושים הטסים 'צ'ק-אין' ו'עלייה למטוס'. א"כ), שנגרמה מעבודות בנייה באזור פרנקפורט".

"למרבה הצער, זה הוביל לעיכובים וביטולים בטיסות. אנחנו עובדים על - פתרון מהיר. עד אז אנו מבקשים מכל האורחים המושפעים שטסים בטיסות פנים LH בגרמניה להזמין כרטיס רכבת ולבקש החזר", מודיעה החברה.

לפי הערכות של 'לופטהנזה', כ-1,000 מטוסים הושבתו כתוצאה מהתקלה וכ-130,000 אנשים הושפעו ממנה. חלק מהטיסות שבוטלו היו מתוכננות גם לישראל וממנה. שתי טיסות שהיו מתוכננות להמריא הערב מנמל התעופה בן גוריון לפרנקפורט ולמינכן בוטלו וכן טיסה אחת ממינכן וטיסה נוספת מפרנקפורט לישראל בוטלו.

חברת 'טלקום', שביצעה את הקידוחים שפגעו בכבלים, אישרה ברשתות החברתיות את דבר הפגיעה: "אפילו בעומק של 5 מטרים, הסיב האופטי שלנו אינו בטוח ממקדחי בטון. אחרי דיסלדורף בסוף השבוע, עכשיו גם בפרנקפורט. הטכנאים שלנו כבר נמצאים באתר. עקב הנזק והמצב הניכר באתר הבנייה, התיקון יהיה קשה ביותר".

ב'לופטהנזה' התחייבו כבר בשעות הבוקר כי הכבלים החדשים יונחו במקומם בקרוב, אולם נכון לרגע זה התקלה לא סודרה ועומסים רבים נרשמים בנמלי התעופה בגרמניה ובחלק ממדינות אירופה. כרגע אין צפי מדויק לתיקון התקלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר