מעל שמי עומאן

הנסיעה ההיסטורית: הקברניטים היו נרגשים בקוקפיט | צפו

הערב יצאה טיסה היסטורית מנמל התעופה בן גוריון לכיוון תאילנד, כשלראשונה מטוס ישראלי, הורשה לטוס באופן רשמי מעל שמי המדינות הערביות - סעודיה ועומאן | צפו בטייסים בקוקפיט דקות לפני ההמראה (בעולם)

איציק אברהם | כיכר השבת |

קברניטי אל על יצאו הערב (ראשון) מנמל התעופה בן גוריון לכיוון בנגקוק שבתאילנד, כשלראשונה דגל ישראל יתנוסס באופן רשמי על מטוס מעל שמי סעודיה ועומאן.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', מדינת עומאן המוסלמית, הגובלת באיחוד האמירויות, תימן, ערב הסעודית והמפרץ הפרסי, ליד איראן, הודיעה ביום חמישי, כי היא מאפשרת לחברות התעופה הישראליות לעבור בשטחה האווירי.

ההודעה באה לאחר חודשים של מגעים בין משרד החוץ לבין הרשויות בעומאן. האישור מצטרף לאישור של ערב הסעודית ויאפשר קיצור משך הטיסות מישראל ליעדים באסיה ביותר משעתיים, ובכך יהפוך את חברות התעופה הישראליות לתחרותיות יותר ויפחית משמעותית את מחירי הכרטיסים לאזרחי ישראל.

שר החוץ אלי כהן אמר לאחר ההחלטה: "מדובר בהחלטה היסטורית ומשמעותית עבור הכלכלה הישראלית ולמטייל הישראלי. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו, למל"ל, למנכ"ל משרד החוץ רונן לוי ולעובדי המשרד המסורים שפעלו למען אזרחי ישראל והכלכלה הישראלית. תודה מיוחדת לידידנו סולטן עומאן ולידידינו בארצות הברית שליוו אותנו לאורך כל המהלך".

עוד אמר שר החוץ: "עלויות לאזרחי ישראל ותסייע לחברות התעופה הישראליות לתחרותיות יותר. אני מודה לסולטאן עומאן היית'ם בן טארק אל סעיד ולידידנו האמריקאים על עזרתם המהותית להצלחת המהלך".

ראש הממשלה נתניהו התייחס להחלטה של עומאן ואמר: "זהו יום של בשורה גדולה לתעופת ישראל. ישראל הופכת בעצם להיות נקודת מעבר מרכזית בין אסיה לבין אירופה. אנחנו פעלנו לפתוח את המרחב האווירי, תחילה מעל ערב הסעודית. מ-2018 כשביקרתי בעומאן, גם להוסיף את עומאן, כדי שנוכל לטוס ישירות להודו, אח"כ לאסיה ואח"כ לאוסטרליה".

לדברי נתניהו, "הדבר הזה הושג היום, אחרי מאמצים רבים, כולל בחודשים האחרונים. אז יש בשורה גדולה - ישראל נפתחת למזרח בהיקף חסר תקדים".

מאל על נמסר בתגובה: "חברת אל על מברכת את ממשלת ישראל על ההישג הגדול והמשמעותי עבור עם ישראל וחברות התעופה הישראליות. הסכמי אברהם ממשיכים להביא בשורות מצוינות ואנו שמחים להיות חברת התעופה שתישא את דגל ישראל מעל שמי סעודיה ועומאן. מתן קבלת האישור ממדינת עומאן יאפשר לחברה, לקצר חלק מנתיבי הטיסה למזרח הרחוק וכן יאפשרו לחברה לבחון פתיחת נתיבים חדשים כגון אוסטרליה, ואף לשוב ולטוס להודו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר