למרות שהחלימו

בחורים הסתובבו בחוץ; שוטרים קנסו ישיבה

ניידת משטרה שעברה בסמוך לישיבה הירושלמית, הבחינה בבחורים המסתובבים בחוץ. השוטרים נכנסו לתוך הישיבה, שוחחו עם ראש הישיבה, קנסו ואיימו בסגירת הישיבה (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' בשבט תשפ"א | 18.01.21
אילוסטרציה. בחורי ישיבות (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

דרמה בישיבת נתיב הדעת (קפלן) הירושלמית, לאחר ששוטרים פשטו לפני שעה קלה (שני) על הישיבה, דרשו לסגור את המקום ואף נתנו דו"ח כספי על סך 5,000 שקלים לראשי הישיבה.

הישיבה ממוקמת ברחוב וולנשטיין בשכונת רמות פולין. משטרה (שוטר ושוטר בניידת סיור. ח"ב) שעברה במקום, הבחינה כי מבנה הישיבה לא נעול ומספר בחורים אף מסתובבים בחוץ.

השוטרים נכנסו לבית המדרש, שם פגשו את ראש הישיבה הגאון רבי אברהם קפלן, ודרשו ממנו לסגור את הישיבה, תוך שהם רושמים דו"ח על סך 5,000 ש"ח.

אחד מבחורי הישיבה שהיה באותה שעה בבית המדרש, מספר ל'כיכר השבת': "הישיבה שומרת על ההנחיות וזאת על אף שלמעלה מ-90 אחוזים מתוך 300 בחורי הישיבה כבר חלו בקורונה".

"השוטרים, ככל הנראה לא היו מודעים לעובדות ובגלל שראו בחורים מסתובבים בחוץ - תוך שהם מעשנים סיגריות ומדברים בלימוד - החליטו שהישיבה מפרה את הנחיות הקורונה".

לטענת הבחור: "ראש הישיבה קיבל את הדו"ח והמשיך ללמוד בשלוות הנפש, וזאת בשל העבודה שכבר רוב מוחלט של הישיבה, וכן שני ראשי הישיבות, הגאון רבי אברהם והגאון רבי בונים שרייבר ושאר אנשי הצוות בישיבה, כבר נדבקו בעבר בנגיף הקורונה והבריאו".

"השוטרים ביקשו לסגור את הישיבה, אך לעת עתה הכל מתנהל כרגיל והנהלת הישיבה עובדת בתיאום עם המשל"ט, כדי לבחון מה הן ההוראות במצב כזה".

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "שוטרי משטרת ישראל פועלים לאכיפת הפרות של תקנות הקורונה, בין היתר, ע״י רישום דו״חות למפרי התקנות. נדגיש כי אכיפה בכלל ורישום הדו״ח בפרט, מהווה אמצעי ולא המטרה שהיא מניעת הפרות ובלימת התפשטות נגיף הקורונה".

"רישום הדו״חות מתבצע בהתאם לחוק ומילוי הדו״ח מבוצע באופן מקצועי וענייני בהתאם לסיטואציה שבה נתקל השוטר בשטח. נציין כי בדומה לכל דו״ח שנרשם במסגרת אכיפה משטרתית, לכל אזרח שמורה הזכות לערער על דו״ח או לבקש להישפט בגין ההפרה במידה והוא חפץ בכך. נמשיך לאכוף את התקנות במקצועיות וללא משוא פנים למען שלום הציבור ובריאותו", הוסיפו במשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר