"האומיקרון מדבק בכל הכח"

בנט הכריז: ערכות בדיקה יסופקו בחינם לילדים בבתי הספר

הגל החמישי משתולל: ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לגל הדבקה ההמוניף לצד העלייה בחולים קשה, ואמר: "המצב אינו קל, אני מודע לזה, למרות ההיערכות שלנו, תחילת כל גל קשה" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
רה"מ בנט בישיבת הממשלה, הבוקר (צילום: לע"מ)

"גל האומיקרון איתנו וכמו שכולכם מרגישים הוא מדבק בכל הכח", במילים אלו פתח הבוקר (ראשון) ראש הממשלה, נפתלי בנט, את ישיבת הממשלה השבועית והכריז על חלוקת בדיקות חינם לילדי בתי הספר וצוותי ההוראה.

לדבריו: "אנחנו קשובים למצוקה של הציבור וגם חיים אותה מקרוב. גם לי יש ארבעה ילדים לבדוק בבית. עבדנו במהלך השבת כדי למצוא פתרונות.

"אני יכול לבשר שכרגע יסופקו ערכות חינם לתלמידים. כל ילד בישראל - בגני הילדים וביסודי, וגם צוותי הההוראה - יקבלו בימים הקרובים שלוש ערכות בדיקה. דאגנו מבעוד מועד להעביר מלאים לבתי הספר בדיוק בשביל מצב כזה, וכעת נעשה שימוש בערכות הללו כדי להקל נקודתית על הנטל של ההורים".

באשר למחירי הבדיקות הבתיות, אמר רה"מ: "אנחנו במגעים עם רשתות הפארם להורדת מחירי הבדיקות וגם בכוונתנו לפתוח את אפשרות המכירה בארגונים או בחנויות שאינם רק פארם. המחירים ירדו ממילא בעתיד הקרוב מפני שהשוק יוצף במיליוני ערכות שיגיעו לישראל".

"המצב אינו קל", הודה בנט והוסיף: "אני מודע לזה. בכל העולם יש היקפי מאומתים שלא היו כמותם. העולם כולו במצב מורכב וכאוטי, בארצות הברית לבדה יש כמעט מיליון מאומתים ביום".

רה"מ ציין: "למרות ההיערכות שלנו, תחילת כל גל היא קשה ומסורבלת, קל וחומר בגל של הידבקות המונית כמו האומיקרון. אנחנו נערכנו בתרופות, במיטות אשפוז, בהנגשת חיסונים לילדים, בהגנה על האוכלוסייה המבוגרת והחיסון הרביעי, וכעת נדאג גם לבדיקות".

בסיום דבריו הוסיף: "אנחנו נדע להמשיך למצוא את האיזון בין כלכלה מתפקדת ומשק מתפקד לבין ניהול המשבר. הגל הזה לא יימשך לנצח, אנחנו נעבור כמה שבועות קשים, אבל נעבור את זה ביחד"..

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר