זמן חדש, אגף חדש

ב'בית מתתיהו' חגגו הנחת אבן הפינה • תיעוד

בישיבת בית מתתיהו חגגו עם פתיחת 'זמן אלול' את מעמד הנחת אבן הפינה לאגף החדש, בהשתתפותו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין וחברי המועצת | סיקור ותיעוד (עולם הישיבות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הבחורים במעמד (צילום: דוד קשת)

עם תחילתו של זמן אלול, ערכו בישיבת בית מתתיהו מעמד הנחת אבן הפינה למבנה חדש שנבנה בימים אלה בצמוד למבנה הקיים, ע"מ שיוכלו להרחיב את בניין הישיבה.

לפני כשלוש שנים יצאו בוגרי הישיבה לקמפיין גיוס המונים, כזכור לאור גידולה של הישיבה, שזכה להיענות חסרת תקדים עם כשלושים אלף איש שלקחו חלק בהצלחת הפרויקט.

מאז, עמלו רבות בישיבה על קידום תוכניות הבניה ואישורם בעירייה לצד הכנת מקומות חלופיים בכדי שיוכלו להתחיל בבניה.

בחודשים האחרונים החלו עבודות חפירה, דיפון ויסודות. וכעת, כשהחלה הבניה של הבניין עצמו, ביקש ראש הישיבה הגאון רבי ברוך ויסבקר לערוך מעמד הנחת אבן הפינה מתוך הודאה עצומה לבורא עולם שהביאו עד הלום ועל הסייעתא דשמיא הרבה שהישיבה זוכה לה.

מיד לאחר שיעור הפתיחה של 'זמן אלול', ירדו המוני הבחורים יחד עם ראש הישיבה ורבני הישיבה ובהשתתפות גדולי ישראל בראשות ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, הגרב"ד פוברסקי, הגר"ד לנדו והגרמ"ה הירש, שטרחו ובאו לכבודו של המעמד.

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין אמר בדבריו ש"בית גדול" זה בית שמגדלים בו תורה ותפילה. "כעת", הוסיף רה"י, "בונים במקום קדוש שהיה דירתו של מרנא החזו"א ומרן הסטייפלער זצוק"ל בית שיגדלו בו תורה ותפילה ודאי שהוא יהיה בית גדול".

ראש הישיבה הגאון רבי ברוך ויסבקר גולל את ההיסטוריה של הקמת הישיבה ואת חזונו של מרן הסטייפלער שכבר בפתיחת הישיבה אמר שעוד יצטרכו לבנות ולהרחיב את בניין ישיבה.

פרקי תהילים להצלחת הבניה נאמרו ע"י הגאון רבי ישראל מאיר מן, מרבני הישיבה. לאחר מכן בשירה וזמרה יצקו הרבנים את אחד מיסודות הבניין בעלותם על נס את עבודתם הרבה של הרב שמואל קיסטר ואיתו וועד הבוגרים שעמל כל העת ודואג שבניית הבניין תצא על הצד הטוב ביותר.

באירוע השתתפו גם חברי הכנסת אורי מקלב ויעקב אשר, ראש העיר אברהם רובינשטיין ומנהל המחלקה המוניציפלית של 'דגל התורה', מנחם שפירא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר