"רצה לעזור לתלמידי הישיבה"

ראש ישיבה זייף וקיבל 1,583,262 ש"ח; זה העונש שנגזר עליו בבית משפט

עמותה המנהלת ישיבה מוכרת בירושלים זייפה אישורי כבאות ותברואה כדי לקבל תקצוב עבור פנימיית הישיבה, ולפי כתב האישום קיבל בעקבות כך 1,583,262 ש"ח • במסגרת הסדר טיעון, ניצל ממאסר בפועל וישלם קנס כספי נמוך (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: הסדר טיעון מקל עבור ראש ישיבה מוכרת בירושלים, אשר העמותה שמנהלת את הישיבה הואשמה בזיוף מסמכים על מנת לקבל תקציבים לישיבה.

לפי המפורט בכתב האישום, לישיבה יש פנימייה המתוקצבת על ידי משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. כדי לקבל את התקצוב, הישיבה צריכה להציג מסמכים שונים על ניהול תקין של המקום.

הנאשם זייף מספר פעמים אישורי תברואה וכבאות, ובתמורה קיבל שלא כדין כספים בסכום של 1,583,262 ש"ח, בכך שעבר את הביקורת בעקבות המסמכים המזוייפים שהציג.

במסגרת הסדר טיעון מקל, שהשיג עבורו עורך הדין אריאל עטרי, הוא הורשע בעבירה של קבלת דבר במרמה ובעבירה של שימוש במסמך מזוייף.

העונש שהוטל על ראש הישיבה, אינו כולל מאסר בפועל אלא 9 חודשי עבודות שירות, במקביל לעונש של 6 חודשי מאסר על תנאי אם יעבור עבירות דומות במהלך השנתיים הקרובות.

בנוסף, הוטל עליו לשלם קנס כספי על סך 4,000 ש"ח - או לחילופין לרצות תמורתם עשרים ימי מאסר.

עו"ד עטרי

עורך הדין אריאל עטרי, סנגורו של הנאשם, מסר בתגובה: "הנאשם רצה לעזור לתלמידי הישיבה ולאפשר להם להמשיך להגדיל תורה ולהאדירה. התערבות הפרקליטות בהליך הפלילי ודרישתה המקורית למאסר בפועל היתה מיותרת ובסופו של יום, למרות הסכום הגבוה של העבירה, עמדתנו התקבלה וראש הישיבה לא נשלח למאסר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר