כל חברי 'המועצת' ינאמו

היסטוריה בעולם הישיבות: כנס ל-20,000 בחורים; "לפאר אותם"

מהות הכנס שונתה ברגע האחרון: ימים ספורים לפני שנחגוג את חג הפסח, יתכנסו ברמת גן אלפי בחורי ישיבות גדולות, בראשות הגר"ג אדלשטיין וגדולי ראשי ישיבות, כאשר מטרת הכנס היא - לפאר ולרומם את בחורי הישיבות | כל הפרטים (עולם הישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
התרגשות בישיבות (צילום: ללא קרדיט)

כנס שעוד לא היה כמוהו: ביום חמישי הבא, ח' בניסן, רגע לפני שיתקדש עלינו חג הפסח הבא עלינו לטובה, יתכנסו 20,000 אלף בחורי ישיבות גדולות באצטדיון רמת גן בראשות ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין.

הכנס מיועד לכלל בחורי הישיבות בארץ, והוא יהיה תחת השם "אשריך" - כאשר מטרת הכנס אחת היא - להאדיר, לפאר ולרומם את בחורי הישיבות, עמלי התורה ולגרום להם לגאוות יחידה.

בכינוס צפויים להשתתף כאמור כ-20,000 בחורי ישיבות שיגיעו מכל רחבי הארץ, באוטובוסים שישנעו את ההמונים לכיוון המעמד ההיסטורי. כבר בימים אלו מוציאים כל ראשי הישיבות בארץ מכתבים לתלמידיהם ובו הם קוראים ומזרזים על החובה של כל בן תורה להשתתף בכינוס ההיסטורי.

בבימת המזרח צפויים לשבת עשרות ראשי ישיבות בראשות חברי מועצת גדולי התורה זקני הדור, כאשר שיא המעמד יהיה עם כניסתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לאצטדיון לשאת דברים העומדים ברומו של עולם - על מעלתו של בן הישיבה, שממית עצמו באהלה של תורה ומשקיע את כל חייו בבית המדרש ואין לו אלא ד' אמות של הלכה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי בכנס המיוחד, החריג והלא-שגרתי, צפויים לנאום כל חברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה, שגם הם ירימו את קרנם של בחורי הישיבות, זאת לנוכח הדיבורים בימים האחרונים על הפחתת כמות הלומדים בישיבות.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי תחילה הכנס היה אמור לעסוק בפגעי הטכנולוגיה בקרב בחורי הישיבות, אך ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, החליט כי המטרה של הכנס היא להגדיל את בחורי הישיבות ולא לתת להם הוראות או להצליף בהם, ולכן הוחלט לשנות את מהות הכנס - שיעסוק ב'עשה טוב'.

"על ידי 'עשה טוב', ראש הישיבה בטוח שיהיה בקרב הישיבות גם 'סור מרע', על ידי שנגדל ונרומם אותם - כפי שמגיע להם", מסביר ל'כיכר השבת' מקורב לראש הישיבה.

כך או כך, בימים אלו מסיימים בוועדה המכינה את ההכנות האחרונות שכוללים ליווי מוזיקלי מיוחד ובו ינעימו גדולי הזמר לכבודם של בני הישיבות ותוכניות נוספות.

במקביל, בימים אלו - סוף 'זמן חורף', כבר נתלים בלוחות המודעות בכל הישיבות בארץ, מודעות ענק המבשרות על האירוע המיוחד ובו פרטים מדויקים על דרכי הגעה מכל ישיבות בין הזמנים בכל עיר ועיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר