פרסום ראשון ב"כיכר השבת"

שר החינוך גדעון סער חתם: ניתן להיות אברך רק לחצי יום

חשיפה בלעדית: שר החינוך גדעון סער חתם על תקנה המאפשרת לאברכים לעבוד חצי יום • המשמעות: לראשונה מקום המדינה, יוכלו אברכים לעבוד חצי יום ולקבל מלגת אברך על חצי היום הנוסף • ההטבה - רק לבעלי פטור צבאי מלא • וגם: מדוע בעולם הישיבות לא מתלהבים, ולמי מגיע הקרדיט בסיפור? (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |

בלעדי לכיכר השבת: לפני דקות ספורות חתם שר החינוך גדעון סער, על תקנה מיוחדת המתירה לאברך כולל לעבוד במשך חצי מהיום, ולקבל מלגת אברך רק על חצי היום בו ישב בכולל.

המדובר, בתקדים של ממש, שהרי עד היום, עצם הגדרת "אברך" במשרד החינוך, הייתה מותנית בהיותו של האברך במסגרת הכולל למשך יום שלם, כאשר עבודות נוספות היו מותרות רק מחוץ לשעות הכולל. כל חריגה ממסגרת של יום מלא, הייתה כרוכה בביטול רישומו המיידי כאברך ומחיקתו המוחלטת מרשימת מקבלי המלגות.

כעת, על פי התקנה החדשה, יוכל אברך להיות רשום כאברך למשך חצי יום בלבד, ולקבל מלגה חלקית, כאשר בחצי היום הנוסף, הוא יוכל לעבוד באופן רשמי.

רק לבעלי פטור

אלא שיש לצנן את כל שמיהר לשמוח, ולסייג ולומר, כי התקנה החדשה אינה נוגעת לכלל אברכי הכוללים, אלא רק לאלו בעלי הפטור משירות צבאי.

מי שמחויב בשירות צבאי, לא יוכל להעזר בפטור החלקי ממשרד החינוך, שהרי התחייבותו לשלטונות הצבא ללימוד במשך יום שלם - בעינה עומדת. כל יציאה חלקית מן הכולל תהיה בעלת משמעות מיידית לחיובו בשירות צבאי.

טוב או רע?

האם מדובר בבשורה טובה או רעה? גורמים בכירים בעולם הישיבות עימם דיברנו, שוללים את ה"בשורה" הנ"ל, וטוענים, כי היא מביאה עימה בצורתה הנוכחית, גם לא מעט בעיות.

כך למשל, אומר לנו גורם בכיר עימו שוחחנו, המלגה הגיונית אם מדובר בסטודנט הלומד במשך חצי מהיום ומקבל מלגה על חצי היום הנוסף, אולם אם למשל מדובר במחנך בת"ת, המקבל משכורת של 6,000 ש"ח בבוקר, מדוע שיקבל מלגה נוספת על אחה"צ?! בפרט כאשר הדבר נלקח מתוך עוגת התקציב הכללית של הכוללים, וכל מלגה שכזו תגיע על חשבון אברכים מסכנים שהשקלים הבודדים הללו הינם כל פרנסתם.

למי הקרדיט?

כך או כך, בעוד הדעות חלוקות בדבר התועלת שבתיקון החדש, הרי שהגורמים החרדים הרלוונטיים כבר מתקוטטים על נתחי הקרדיט.

האם היוזמה החדשה הינה חלק מה"רוח החדשה" הנושבת במשרד החינוך מאז החליף חה"כ מוזס את הח"כ לשעבר מאיר פרוש בתפקיד סגן השר? התשובה - ככל הנראה, במקרה זה, שלילית.

התיקון המדובר, יש להזכיר, פורסם כבר לפני כחצי שנה במסמך רשמי של משרד המשפטים, במסגרת שינויים נוספים שהוצעו, ואם במקרה זה צריך כבר לתת את הקרדיט למישהו, הרי שייתכן והוא שייך בכלל למאיר פרוש, שכיהן אז בתפקיד סגן השר.

רודף אחרי הרוח

בכל מקרה, אומרים לנו גורמים המעורים בנעשה בימים אלו במשרד החינוך, הרי ש"הרוח החדשה" אותה הביא עימו סגן השר מוזס למשרד, נותרה בשלב זה כ"רוח בלבד", ללא שום תרגום מעשי בשטח. כוונות טובות יש, הרבה בדיחות וחיוכים, תכל´ס - עדיין לא יצא משהו מכל זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר