סרוגים נגד רבנים

פירון לאורבך: דעתך חריפה משלי נגד רבנים חרד"לים

מי חריף יותר נגד הרבנים החרד"לים, אורי אורבך או הרב שי פירון? פירון לאורבך: "אם יש משהו שאני חושב על חרד"לים, שאתה לא חושב גרוע יותר, אני חוזר בי מכל מילה". בדיקת התבטאויות אורבך מוכיחה: פירון צדק. גם נפתלי בנט התבטא באחרונה: "ההכרעות יתקבלו בסיעה, לא על ידי הרבנים" (בחירות)

ישי כהן | כיכר השבת |
דעות דומות? פירון ואורבך (צילום: פלאש 90)

דעתו של מי חריפה נגד הרבנים החרד"לים, חה"כ אורי אורבך מבכירי מפלגת הבית היהודי, או הרב שי פירון - מועמד מס' 2 במפלגתו של יאיר לפיד? התשובה לשאלה הזו מסתבר, כלל איננה ברורה.

בשבוע שעבר נערך במכון הישראלי לדמוקרטיה אירוע "שולחן עגול" תחת הכותרת "דתיים בפוליטיקה - יחד או לחוד?" בהשתתפות פוליטיקיאים, עיתונאים ואקדמאים. בין המשתתפים בלטו מועמד מטעם מפלגת 'יש העתיד', הרב שי פירון, שהביע "חרדה" מכמות חברי הכנסת החרד"לים שיהיו בכנסת הבאה.

אלא ששי פירון לא הסתפק בהבעת דעתו גרידא, וקרא לעברו של ח"כ אורי אורבך: "אם יש משהו שאני חושב על חרד"לים, שאתה לא חושב גרוע יותר, אני חוזר בי מכל מילה". אורבך מצידו התגונן: "אני בחיים לא מדבר ככה על חרד"לים, זאת גם אם אני חולק עליהם בחלק מהדברים".

היסטוריה עוינת

אלא שעלעול קצר בהתבטאויותיו של חבר הכנסת אורבך בעבר, מעלות, כי יש מקום לטענות מועמד "יש עתיד" הרב שי פירון. כך למשל כתב מועמד 'הבית היהודי' חה"כ אורי אורבך באירוע שהסעיר את הציונות הדתית בשנת 2009, כאשר בלחץ הרבנים החרד"לים בוטל מינויו של פרופ' שמואל גליק לנשיא מכללת ליפשיץ, לאחר שנחשד בקשר לתנועה הקונסרבטיבית:

"כבוגר מכללת ליפשיץ וכשליח ציבור של הציונות הדתית, אני חש כאב ובושה על שמוסד אקדמי תורני להכשרת מורים מתקפל בפני רוח מצויה, ולא עומד מול סגנון כוחני שפשה במקומותינו ומכלה כל חלקה טובה".

גסות רבנית

מאוחר יותר, ובתשובה לטענות שהופנו אליו כי לא בדק את העובדות, החריף אורבך את דבריו כלפי הרבנים: "בדקתי בדוק היטב וחזור ובדוק, כולל עם אנשי המכללה, מיהו פרופ' גליק, וכולם שיבחו אותו וטענו שהוא מתאים לתפקיד שהם עצמם בחרו אותו אליו. אלא מה? האיומים והלחצים של כמה רבנים הם שהכריעו את הכף. זו חלק מהגסות הנהוגה במקומותינו".

חרד"ל הוא כינוי גנאי

דעותיו אלו של חה"כ אורבך, ייש לומר, אינן חדשות. בטור שפרסם בעבר במקור ראשון, כתב אורבך: "הכינוי חרד"ל, שיש בו אכן מידה של גנאי, נועד לומר שהחרד"לי מכניס למחננו תופעות שאנחנו מכירים ולא מוקירים מהמחנה החרדי. הרי יש רבנים רבים וטובים, מרבני צוהר ועד לרבנים הוותיקים הידועים והאהובים על כולנו, שהם תורניים לחלוטין אבל אינם חרד"לים. כלומר, סגנונם בהנהגה הציבורית בדרך-כלל איננו של פסילת האחר.

"....האלמנט החרד"לי מרגיז רבים לא בגלל ההקפדה במצוות של האדם הפרטי, אלא בגלל מה שמתפרש כניסיונות השתלטות, כזלזול באחר, ואפילו ככפייה וקנאות דתית".

לא רחוק מבנט

הצהרות אלו של בכיר מפלגת "הבית היהודי", מצטרפות להצהרותיו מהשבוע האחרון של יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט, כי בבית היהודי, "ההכרעות יתקבלו בסיעה בכנסת ולא על ידי רבנים".

הערכות הן, כי הדעות הללו, בהן מחזיקים בכירי מפלגת הבית היהודי, עוד יולידו חיכוכים רבים בהמשך הדרך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר