באולפן 'כיכר' | צפו

ח"כ מירב כהן בריאיון: איומי חברי הכנסת מש"ס על שופטי בג"צ - גישה מאפיונרית

המעבר לאופוזיציה וההפסד בבחירות; רפורמת המשפט של ממשלת נתניהו; ההפגנות ברחובות; החלטת בג"צ בעתירות נגד אריה דרעי וטענות החרדים נגד יאיר לפיד • ח"כ מירב כהן בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר' (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |

ערב החלטת בג"צ בעתירות נגד מינוי יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לתפקיד שר הפנים והבריאות בממשלת נתניהו השישית ועל רקע המתקפות החריפות של חברי הכנסת מש"ס על שופטי בית המשפט העליון, התארחה חברת הכנסת מירב כהן, השרה לשוויון חברתי לשעבר מטעם 'יש עתיד', באולפן 'כיכר השבת' והתייחסה לסוגיה הבוערת, הרפורמה המשפטית של השר יריב לוין, למעבר לאופוזיציה, הכישלון בבחירות והפגנות ההמונים ברחובות, הפגנות בהן יאיר לפיד לא השתתף עד כה. צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאיון

תחילה התייחסה ח"כ כהן למעבר לספסלי האופוזיציה ואמרה: "תמיד אני מעדיפה לשנות מבפנים, הייתה חוויה לעבוד מתוך משרדי הממשלה, באופוזיציה אני מרגישה שאני צריכה להלחם על הבית שלי, על הזהות של המדינה".

באשר להפסד בבחירות, אומרת הח"כית מ'יש עתיד': "אני תמיד עושה חשבון נפש, יש הרבה לקחים שצריכים להפיק. אחד מהדברים המרכזיים היה קשור לזה שלא עשינו הסברה טובה, הרגשתי את זה בעיקר סביב תוכנית החומש לחברה הערבית, הפקרנו את הגזרה לקמפיין שקרי לחלוטין".

"החרדים היו חסרים לי בקואליציה שלנו", אומרת ח"כ מירב כהן: "אני חושבת שים מהימים נשב גם עם החרדים, זה הדבר הנכון לעשות".

ח"כ מירב כהן בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

ח"כ כהן ממהרת לדבר על הרפורמה המשפטית של יריב לוין ואומרת: "אנחנו בתוך אירוע קשה של שינוי משטר במדינת ישראל, יצאנו מאה אלף אנשים לרחובות, זה כולל יש עתיד, כל ראשי המטות וחברי הכנסת היו שם". כהן מתייחסת להיעדרות של יאיר לפיד מההפגנות: "חלק מהמפגינים הרגישו שצריך להיזהר מלזהות את ההפגנה פוליטית, לא רצינו לצמצם את הקריאה לקהל יעד ימני. לפיד הוא הסמל של האופוזיציה והגעה שלו הייתה צובעת את ההפגנה".

"מדובר פה בשינוי משטר במדינת ישראל שתחדל מלהיות דמוקרטית, לא על זה הייתה מערכת הבחירות, המערכת הייתה על יוקר המחיה ועל הביטחון האישי. במקום שהממשלה תדרש לסוגיות הבוערות באמת, עילת הסבירות מעניינת את הציבור?", מוסיפה ח"כ מירב כהן.

הח"כית מ'יש עתיד' מתייחסת להחלטה הצפויה של בג"צ בעתירות נגד אריה דרעי: "אנחנו נכבד כל החלטה של השופטים, אני מקווה שהם לא יושפעו מרעשי הרקע. באים לבית המשפט ואומרים 'תקשיבו, אם לא תאשרו לנו את זה אנחנו נעשה את ביטול עילת הסבירות ונביא רפורמה הכי קיצונית, לא כדאי לכם להתעסק איתנו', זאת גישה מאפיונרית, לאיים על בג"צ - זה בהחלט גישה מאפיונרית".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר