בני ברק: חברי הליכוד פרשו; צפויים לתמוך בזייברט

גם לאחר מועד הגשת הרשימות, הניסיון להביא לביטול הבחירות בבני ברק נמשך: חבר 'הליכוד' בעיר עבר צד, ותומך בביטול הבחירות. מנגד, אנשי המטה החרדי זועמים על המהלך (מקומי)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
מעטפות הבחירות המקומיות (צילום ארכיון: פלאש 90)

העיר בני ברק סוערת: למרות שמועד הגשת הרשימות תם לו ערב חג הסוכות, הכל עדיין פתוח. המועמד לראשות העיר חנוך זייברט (יהדות התורה), הזוכה לתמיכה גם ממפלגת ש"ס, עושה מאמצים כבירים בכדי שלא יתקיימו בחירות. לצורך כך הוא מפעיל מכבש לחצים על מפלגת "הליכוד" שסחבה את העיר לבחירות.

למועמד החרדי המוביל, מוקש לא פשוט ומורכב הרבה יותר מכפי שנידמה. במפלגה החילונית "הליכוד" ישנם מאבקים פנימיים לא מעטים, שלעת עתה גרמו לפילוג עד כדי התפטרותם של שבעה חברי הרשימה אלו הרשומים בעשירייה הראשונה ברשימות שהוגשו למזכיר הבחירות המרכזי.

המאבקים הם בין שלמה אלמגור, בא כוח המפלגה, שלא מעוניין בקיומן של בחירות, לבין יעקב וידר - חבר נשיאות הליכוד שמנהל מאבק עיקש כדי שהבחירות אכן יתקיימו. "אני יחד עם שבעת החברים ברשימה לא מתמודדים - אנחנו התפטרנו מהמפלגה". מצהיר אלמגור בשיחה עם "כיכר השבת". את סיבת הפרישה הוא מנמק בכך שהיה צריך להגיע להסכמה עם זייברט, "אנחנו לא מוכנים ללכת לבחירות. אני מלכתחילה לא רציתי ללכת לבחירות היות שחשבתי שצריך ללכת בהסכמה".

בני ברק, ככל הנראה תלך לבחירות (צילום ארכיון: פלאש 90)

"בבחירות הקודמות הבאתי מנדט למפלגת 'יהדות התורה', לכן בימים הקרובים ייתכן ואני ייפגש עם חנוך זייברט המועמד לראשות העיר ונדון באפשרות לרוץ אתם יחד".

אלמגור מסרב לספק הסבר מפורט מדוע ישנה יריבות פוליטית בינו לבין וידר שגרמה אפילו להודעתו על פרישה מהמפלגה: "לא רוצים להיות אתם. אנחנו לא רוצים אותו איתנו. הוא רצה ללכת לבחירות ללא שסיפק הסבר, אני אתו לא מוכן להיות באף רשימה בגלל שהוא הולך נגד הרבנים וישנן עוד סיבות שלא אפרט".

במענה לטענות אלמגור אומר וידר: "גורמים בליכוד ניסו להכשיל את המהלך, ובמאבק פנימי בליכוד הצלחתי להביא לכך שבית-הדין המפלגתי פסק שהמפלגה תתמודד בעיר החרדית ולכן אני מצפה מכל נציג בתנועה לקיים את ההחלטה ולא להכשיל את הרשימה".

וידר מותח ביקורת על העסקנים החרדים שהביאו לכך שלפני חמש שנים לא התקיימו בחירות, ולדבריו מנסים לעשות זאת גם הפעם: "הסיטואציה בה העסקנים בחדר סגור, יושבים וממנים את עצמם ואת חבריהם, מי לכאן ומי לשם - הפכה לנורמה וקבעה רף חדש של תרבות שלטונית אשר בשם שלום דמיוני מונעות מהתושבים את הדבר הבסיסי ביותר והוא-בחירת נציגיהם למועצת העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות