ליד הקפה

מתכון למעדן חלבה ביתית עם פיסטוק והל

הכנת ממתקים בבית נראית מרתיעה, אבל לעתים קרובות היא יכולה להפתיע. עם כמה מרכיבים, אתם יכולים ליצור באורח קסם ממתק חלבה, קינוח של קונדיטוריות יוקרתיות הפופולרי בכל העולם. הוא דורש שישה מרכיבים בלבד (וגם טבעוני ונטול גלוטן). אתם לא צריכים להוסיף לו הל - רוב האנשים מוותרים עליו - אבל בעינינו הוא נותן טוויסט מעניין (מתכונים, אוכל)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
מעדן חלבה ביתית עם פיסטוק והל (צילום: shutterstock)

1. משמנים את החלק הפנימי של תבנית כיכר לחם בשמן זית ואז מרפדים בניילון נצמד ומשאירים עוד קצת.

2. מוציאים את זרעי ההל מהתרמילים, זורקים את התרמילים וטוחנים את הגרעינים עד דק, או בעזרת מכתש ועלי, מטחנת תבלינים או בריסוקם בתחתית סיר כבד. מוסיפים לקערת ערבוב גדולה עם 1/4 כוס (30 גרם) מהפיסטוקים הקצוצים, הטחינה, הווניל והמלח ומערבבים עד לקבלת מרקם חלק.

3. מניחים את הסוכר ו-1/3 כוס (75 מ"ל) מים בסיר בינוני; מביאים לרתיחה עדינה, על אש בינונית. מערבבים בעדינות את המחבת כשהיא מתחממת - אל תערבבו את הסירופ כדי שלא יתגבש. ברגע שהוא מתחיל לבעבע, מנמיכים את האש לנמוכה ומבשלים עד לקבלת סירופ סמיך, 12-15 דקות. אם יש לכם מדחום לממתקים, הוא צריך להגיע ל-120 מעלות.

4. כשהסירופ מוכן, מוסיפים את תערובת הטחינה לסיר (לא כדאי שהתערובת תתקרר, היא צריכה להישאר בסיר החם) וטורפים יחד במהירות, לקבלת עיסה חלקה בעזרת כף עץ או מרית. נסו לא לעבוד עליה יתר על המידה, כי זה יהפוך את החלבה לפירורית - מוטב לטרוף אותה רק כ-30 שניות.

5. ברגע שהתערובת חלקה ואחידה, מכניסים אותה לתבנית ומצמידים מעל את הפיסטוקים הנותרים. מצננים לחלוטין. לאחר הקירור, מכסים בשולי הניילון ומעבירים למקרר להתייצבות למשל לילה, טרם ההגשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר