כך תעקפו פקקים

תקועים בפקקי ענק בכבישים? ייתכן וזה קורה באשמתכם!

אם אתם נוסעים בכביש מס' 1, בוודאי נתקלתם בלא מעט פקקים, אולם אם תלמדו שיעור קצר ב'הבנת הנקרא' - תוכלו לעקוף את הפקקים ואף לשחרר את העומס בכביש (רכב)

בני סולומון | כיכר השבת |
המסלול הייעודי בכבישים (צילום: פלאש 90)

בחודשים האחרונים החלו להשתרך פקקים ארוכים בכביש תל אביב - ירושלים. משרד התחבורה הגדיר את הנתיב הימני כ'נתיב רב תפוסה (/נתיב פלוס) לנוסעים מעל 3 נוסעים (כולל הנהג), והדבר גרם לעלייה בפקקים ברוב שעות היום. הנתיב החסר גרם למשאיות ולרכבים איטיים לעבור לנתיב האמצעי - ובעליות המאומצות לירושלים נוצרו פקקים משמעותיים בכלל הנתיבים.

אולם מסתבר שנהגי ישראל אינם בקיאים בהבנת שלטי הכוונה של הנת"צ, ופקקים ועומסים חלים גם בשעות שבהן הנתיב לא מוגדר כנתיב רב תפוסה. איך אנחנו יודעים את זה? כי בניגוד לשני הנתיבים השמאליים שעמוסים בחלק ניכר משעות היממה, הנתיב הימני פתוח לחלוטין, ואנשים חוששים מלעלות עליו.

אז בפועל, מה מותר לנו לעשות? שימו לב לתמרור ההכוונה הנוסף שמוצמד לכל השלטים המורים על פעילות הנת"צים: מתחת לתמרור הכחול המורה על סוגי הרכבים שמותר להם לנוע בנת"צ, יש שלט צהוב המורה על שעות פעילות הנת"צ. כך לדוגמה - יש כבישים שבהם אסורה הנסיעה בנת"צ אם ברכבכם אין לפחות 2 נוסעים (2+) אך פעילות הנת"צ מוגבלת בין השעות 06:00-22:00, כך שאם אתם נוסעים בשעה 23:00 בלילה תוכלו לעלות על הנת"צ גם אם אתם נוסעים ברכב ריק.

הדוגמה הבולטת ביותר בה תוכלו ליהנות מההגבלה הזו היא כביש מס 1. בימים א-ה מסתיימת פעילות הנת"צ בשעה 9.30 בבוקר, ולכן אם אתם נוסעים בשעה 10:30 בבוקר ורואים שהכביש עמוס, תוכלו לעלות על הנת"צ משום שהחל מהשעה 9:30 בבוקר מסתיימת פעילותו כנתיב רב תפוסה והוא משמש כנתיב רגיל לכל דבר.

כך תוכלו לשייט לכם במהירות בנתיב רב התפוסה, תוך שאתם רואים את נהגי ישראל האחרים תקועים בפקק שבשני הנתיבים השמאליים - רק בשל כך שהם לא מבינים את משמעותו של התמרור, וחוששים לקבל דו"ח על נסיעה בנתיב הימני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר