בעתיד: לרמזור בכביש יתווסף גם צבע לבן

חוקרים מאמינים כי בעתיד הלא רחוק שבו ינועו בכבישים מכוניות אוטונומיות יתווסף ברמזור גם הצבע הלבן • זאת למרות שהרכבים האוטונומיים ישתמשו ברמזורים וירטואליים (רכב)

בני סולומון | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

חוקרים מאמינים שבעתיד אנחנו צפויים לראות בכבישים צבע נוסף לרמזור - הצבע הלבן. האור הלבן ילמד על רכבים אוטונומיים החוצים את הצומת, כשהרכבים האוטונומיים עצמם יתקשרו בינם לבין עצמם, ובהידלק אור לבן ברמזור, יעקבו הרכבים הרגילים אחרי הרכבים האוטונומיים ויפעלו בהתאם.

במחקר שפורסם ב --IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems, הבהירו החוקרים כי האור לא חייב להיות דווקא אור לבן, אולם חשוב שהוא יהיה סימן בינלאומי אחיד בכדי שגם תיירים יוכלו לנהוג באותן מדינות ולהכיר את משמעותו של הצבע ברמזור.

על פי טענות החוקים, הצפי שככל שיהיו יותר רכבים אוטונומיים בצומת כך הם ייקחו שליטה על הנעשה בצומת, ושאר הנהגים ייסעו בעקבותיהם, אולם במקרה שבו לא יגיעו רכבים כאלו לצומת, צבעי האדום - צהוב- ירוק ימשיכו לפעול כתמיד.

במחקרים שבוצעו התברר כי אכן נוכחות של 2-30 אחוז הרכבים האוטונומיים בצומת זירזו את פעילות התנועה בצומת, משום שתנועת הרמזורים הייתה מדויקת יותר, ודאגה לתעדף רמזורים שבהם עומדים רכבים בכמות גבוהה יותר, תוך שהם מבטלים רמזורים שאינם בשימור באותה העת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר