המחאה נגד גזירת הגיוס

פרוש כבול באזיקים, חבריו לסיעה עושים 'קריעה' • צפו

מליאת הכנסת רעשה וגעשה במהלך הלילה (שלישי) בעת הדיון הסוער על גזירת גיוס בני הישיבות והשלכתם לכלא בגין לימוד תורה. חברי הכנסת החרדיים הביעו את מחאתם בצורה מוחשית - ח"כ מאיר פרוש אזק את עצמו וחבריו לסיעת 'יהדות התורה' קרעו את בגדיהם לאות אבל • צפו בוידאו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת. תמונה: פלאש 90)

מליאת הכנסת רעשה וגעשה במהלך הלילה (שלישי) בעת הדיון הסוער על גזירת גיוס בני הישיבות והשלכתם לכלא בגין לימוד תורה.

שישים וארבעה חברי-כנסת, בהם כל חברי סיעת 'הבית היהודי' חובשי הכיפות ושומרי המצוות, תמכו בחוק הגיוס. 21 חברי-כנסת התנגדו, והחוק עבר בקריאה ראשונה. בנוסף, 66 ח"כים תמכו בחוק השירות האזרחי ו-29 התנגדו.

לאחר אישורו, מועבר החוק לוועדה מיוחדת בראשותה של ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) שתכין את החוק לקריאה שנייה ושלישית, זאת לצד הבטחותיה כי תסיר את סעיף הסנקציות הפליליות מהחוק, למרות תמיכת סיעתה בסנקציות הפליליות בקריאה ראשונה.

במהלך הדיון שנמשך שעות ארוכות, הביעו חברי הכנסת החרדיים את מחאתם נגד החוק המסוכן, הרודף את לומדי התורה, בצורה איומה.

בתחילת הערב, בעת הצגת החוק, יצאו חברי הכנסת החרדים לאמירת תהילים וסליחות. ובהמשך, ח"כ מאיר פרוש אזק את עצמו לדוכן הנואמים במליאה, כאשר במשך דקות ארוכות ניסו הסדרנים לשחררו עד שהוצא מהמליאה.

"את ט"ו באב שהוא יום טוב, הפכתם ליום אבל, גם אם יניחו עליהם אזיקים הם ימשיכו ללמוד תורה", הבהיר ח"כ פרוש.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הביע את זעמו לנוכח צעד המחאה החריף של פרוש ואמר כי "התנהגות כזו היא פשוט בושה וחרפה. רק הוספת עכשיו עבודה לוועדת האתיקה וקלקלת לחברים רבים שדיברו מדם לבם ובאופן מכובד".

חבריו לסיעת 'יהדות התורה' קרעו את בגדיהם לאות אבל כשהם מטיחים בממשלה את חומרת גזירת הגיוס שהטילו על עולם הישיבות ולומדי התורה הקדושה.

ח"כ משה גפני אמר כי "בגלל הפגיעה בתורה פתאום המצב בגולן לא שקט, הכלכלה במצב לא טוב ודירוג האשראי יורד. הכול בגלל אדם ציני כמו שר האוצר יאיר לפיד שלא אכפת לו מעם ישראל. יש אנשים כמונו שמאמינים שבלי התורה אין זכות קיום לעם ישראל. אתם יכולים לחייך את החיוך מדושן העונג שלכם כשאני אומר את זה אבל שום חוק לא ישנה את אורחות חיינו. אנחנו לא מפחדים".

ח"כ יעקב ליצמן אמר בדבריו לנוכחים: "שלא יהיו לכם הפתעות. כמו בעבר, גם הפעם אנחנו נמסור את נפשנו על העניין הזה. איזה בושה זו. על שנאת אדם בונים? כל הפתרונות לבעיות המדינה טמונות בשנאת חרדים?".

בעת שקרעו את הבגדים, פנה ח"כ גפני לבורא עולם בקריאה: "אבינו מלכנו קרע רוע גזר דיננו". ח"כ פרוש קרא לעבר ראש הממשלה נתניהו: "כשאמא שלי נפטרה קרעתי קריעה, כשאבי נפטר קרעתי קריעה, ראש הממשלה בגללך אני קורע הלילה קריעה, בגללך".

צפו בוידאו מהמחאה בכנסת באדיבות 'ערוץ הכנסת'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר