אורי זכי, המתמודד למקום במרצ: "המפלגה אינה נגד הציבור החרדי"

אורי זכי, מנהל 'בצלם' ארה"ב לשעבר המתמודד כיום על מקום ברשימת מרצ לכנסת, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי המפלגה אינה נגד החרדים: "ממשלות השמאל היטיבו עם המגזר. מרצ לא נוגדת את הדת, וודאי שלא נגד הציבור החרדי" (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |

לקראת הבחירות הפנימיות במפלגת מרצ שיערכו מחר (שני), אומר אורי זכי, המתמודד בפריימריז לאחד מחמשת המקומות הראשונים ברשימה, כי מרצ אינה תנועה "אנטי דתית" וכי ממשלות שמאל תמיד היטיבו למגזר החרדי. יצויין, כי זכי נחשב לחריג בנוף של מרצ - הוא מזרחי ואדם שומר מסורת המניח תפילין מידי בוקר, כדבריו.

עוד בבחירות 2015

בשיחה עם ל'כיכר השבת' אמר זכי כ: "מרצ לא נוגדת את הדת, וודאי שלא נגד הציבור החרדי. עובדה שאני, אדם מסורתי ומכבד את הדת, מתמודד על מקום ריאלי במרצ". לדבריו, "ההיסטוריה הוכיחה שרק ממשלות השמאל היטיבו עם המגזר החרדי".

"אני מאמין גדול בהידברות והסכמות על החיים המשותפים בישראל שיוכלו להביא לכבוד הדדי בין הקהילה החילונית לקהילה החרדית, ויאפשרו לכל אחת מהן לקיים בחופשיות את אורח החיים הייחודי לה" הוסיף.

זכי, בן 40. נולד וגדל בחיפה ובנעוריו היה פעיל ימין וחבר מפלגת הליכוד. במהלך שירותו כקצין באזור חברון הוא עבר בהדרגה לתפיסה התומכת בסיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית לצדה של ישראל. הוא שימש במשך שנים כמנהל"בצלם" בארצות הברית, ומאז חזרתו לארץ הוא פעיל כיועץ לפרוייקטים חברתיים.

מלבד זכי מתמודדים על מקום רשימה: אבי דבוש, אבשלום וילן, אהוד בנדל, אילן גילאון, איתי סבירסקי, גבי לסקי, דוד קשני, דליה שטיינר, ויוי וילפסון, טל גרינשפן, יצחק צויזנר, לורה ורטון, מוסי רז, מיכל רוזין, ניר להב, סמדר מוצפי-אהרוני, עיסאווי פריג', רוברטו דלה רוקה, רויטל לן כהן, רון שביט, תום דרומי-חכים ותמר זנדברג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר