מיוחד: מדוע מרן הרב קנייבסקי מברך "בו"ה"?

בשנתיים האחרונות מברך מרן הגר"ח קנייבסקי את האלפים הנוהרים לקבל את ברכתו ב"בו"ה" שזהו קיצור של "ברכה והצלחה", כעת, נחשפת הסיבה לקיצור הברכה של שר התורה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי במעונו (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

האלפים המצטופפים מידי ערב בפתח הבית של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ברחוב רשב"ם בבני ברק, מי מביניהם שמגיע להתייעצות רפואית או להתייעצות אחרת או סתם לעצה וברכה רגילים לברכתו של מרן שר התורה בשנתיים האחרונות "בו"ה" שהינה ראשי תיבות של "ברכה והצלחה".

במשך שנים רבות היה מברך מרן הגר"ח בברכה המלאה אולם לפני שנתיים החליט לקצר, כיצד זה קרה ומדוע? ולמה בברכת רפואה שלימה לא מקצר מרן שר התורה. בגליון דברי שי"ח מובא המעשה בשלמותו.

היה זה בחול המועד סוכות תשע"ג כאשר עלו ובאו המוני בית ישראל למרן שר התורה בכדי לקיים מצוות הקבלת פני רבו ברגל ולהתברך מפיו בברכת החג, באחד מימי חול המועד ישב מרן וקיבל את הבאים, במשך שעות ארוכות עברו לפניו אלפי אנשים וטף הממלאים את ביתו ורבינו שומע את אלפי הבקשות לברכה ומברך ומאחל בקצרה "ברכה והצלחה" כדרכו, לאחר כמה שעות ננעלה הדלת כדי שיוכל לנוח מעט.

כששב שר התורה לקבל את הקהל, שמעו המקורבים ובני הבית שמברך את הקהל בקיצור נמרץ, ובמקום שהיה רגיל לברך בברכת "ברכה והצלחה", התחיל לברך במילה אחת "בו"ה".

בתחילה היה נראה כי כדי לזרז ולקצר את המוני האנשים עושה כן, אך מאז ועד היום ממשיך מרן לברך כמעט את כל מי שמבקש את ברכתו, ועונה "בו"ה", רק פעמים בודדות עונה "ברכה והצלחה".

באחד הפעמים העיזו מקורביו לשאול אותו למה מקצר כל כך בברכותיו, הלא יש ענין גדול לברך כל אדם מישראל, ונאמר "ואברכה מברכך", והראה להם מרן הגר"ח את דברי הרמב"ם בהלכות דעות פ"ב ה"ד שכותב, "לעולם ירבה אדם בשתיקה, ולא ידבר אלא או בדבר חכמה, או בדברים שצריך להם לחיי גופו וכו', וכן בדברי תורה ובדברי חכמה, יהיו דברי החכם מעטים וענייניהם מרובים, והוא שצוו חכמים, ואמרו לעולם ישנה אדם לתלמידו דרך קצרה" וכו', (יש לציין שבמכתבים תמיד היה כותב בו"ה במשך כל השנים).

והוסיפו לשאול, למה כשמבקשים ממרן ברכה לרפואה עונה "רפואה שלמה" ואינו מקצר "רפו"ש", והשיב מניה וביה "כי הרפואה צריכה להיות שלמה, לכן לא מספיק רפו"ש, וצריך לומר מלא רפואה שלמה, אבל ברכה והצלחה היא אותה ברכה גם בקיצור של בו"ה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר