הופעה וסערה

גדולי ישראל נגד הופעה מעורבת בה יתארח יעקב שוואקי

גדולי ישראל, בהם מרן הגר"ח קנייבסקי ונשיא מועצת החכמים הגר"ש כהן, חתמו על מכתב הקורא לציבור החרדי להדיר את רגליו מהופעה מעורבת שתיערך בנתניה ובה יתארח יעקב שוואקי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הזמר יעקב שוואקי (יח"צ)

ההופעה שגרמה לסערה: בשנים האחרונות, בעיקר לאחר איסורם של גדולי ישראל על קיום הופעות מעורבות, הצטמצמה התופעה אולם עדיין בערים מעורבות, שאינן בני ברק ירושלים ונחשבות לפריפריה חרדית, הדבר נחשב למקובל יחסית.

השנה נדמה כי גדולי הרבנים החליטו להילחם גם בתופעה זו. בעיר נתניה צפויה להתקיים מחר (רביעי), ב' דחול המועד סוכות, הופעה חסידית בהשתתפותו של ענק הזמר החסידי יעקב שוואקי שישמח את תושבי העיר במסגרת הופעה מיוחדת שתיערך בשעות הערב בפארק השלולית בעיר. אלא שהחשש מפני סחף של קהל חרדי שיגיע להשתתף גרם לרבני העיר, ובעקבותיהם הצטרפו אף גדולי ישראל, לאיסור חמור על ההשתתפות בהופעה המדוברת.

מכתב הרבנים נגד ההופעה

בכרוז מיוחד תחת הכותרת "איסור גמור להגיע לאירוע בפארק השלולית בסוכות", מזהירים רבני השכונות מפני ההשתתפות ב"ערבי שירה הפוגעים בגדרי הצניעות ובדרכי החינוך". הרבנים קוראים לציבור החרדי: "חוסו על נפש בניכם ובנותיכם לבל יהיו אחר כך מהצועקים ואינם נענים".

מכתב גדולי ישראל נגד ההופעה

בכרוז נוסף, עליו חתומים מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן וכן הגאונים הגר"ג אדלשטיין, הגר"ש בעדני, הגרב"ד פוברסקי, הגר"י זילברשטיין ועוד, כותבים הרבנים: "ראינו את קריאת הרבנים בעיר נתניה הקוראים לציבור החרדי להדיר רגליהם מערבי שירה שנאסרו על ידי גדולי ישראל העומד להתקיים בעיר בחול המועד סוכות. הננו לחזק את ידיהם ומצטרפים בזה לקריאתם לחיזוק גדרי הצניעות והדת".

מנגד, בהפקת המופע לא נראה שמתרגשים מקריאת הרבנים. שם טוענים כי מלכתחילה ההופעה אינה מכוונת לקהל החרדי הקלאסי. "מדובר בפנייה בעיקר לציבור הדתי-לאומי או לחרדים מודרנים ועל כן אין כל בעיה בקריאת הרבנים" אמרו בהפקה.

מפיק האירוע יוני כהנא מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "זה אירוע שמתקיים מדי שנה לציבור הדתי לאומי. האירוע לא מיועד לציבור חרדי ואנחנו לא מעוניינים שיגיעו חרדים. מי שרוצה לקיים את מצוות שמחת בית השואבה "ושמחת בחגך" מוזמן להגיע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר