ציפורניים מתפצלות ועוד 5 פגמים שצריכים להדאיג אתכם

תהיתם פעם למה הציפורניים שלכם שבריריות ונסדקות מהר כל כך? הנה הסיבה הלא-נחמדה במיוחד. ועוד 5 פגמים נפוצים על הציפורניים שמצביעים על בעיות בריאותיות (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
הציפורניים יודעות על הבריאות שלכם כמעט הכל (צילום: shutterstock)

אם העיניים הן החלון לנשמה, אז הציפורניים הן צוהר לבריאותו של האדם. הנה 6 פגמים נפוצים בציפורניים שעשויים להצביע על בעיות בריאותיות.

הן יבשות או שבירות

ציפורניים סדוקות ומתפצלות יכולות להיגרם ממגוון סיבות, כמו, שהיית יתר במים (למשל, בשטיפת כלים), שימוש גבוה במסיר-לק (אציטון) או מחסור בוויטמינים A, C או ביוטין - מקבוצת B.

מה עושים? מפחיתים את חשיפת הציפורניים למים, נזהרים משימוש יתר במסיר לק ועבור הוויטמינים, ניתן לצרוך תוספי ויטמינים.

יש עליהן פסים אנכיים

כמו שיער מאפיר ועור מתקמט, פסים אנכיים על הציפורניים הם סימן נורמלי להזדקנות.

יש עליהן פסים אופקיים

זוהי תופעה נפוצה פחות מפסים אנכיים, ומדאיגים הרבה יותר. פסים אלו נגרמים, בדרך כלל, בעקבות פציעה, אירוע טראומתי, מחלה קשה, התקף לב, סוכרת או זיהום, והפסים מראים על הפרעה או הפסקה בצמיחה. אם אתם מבחינים בקווים לרוחב הציפורן, גשו להתייעץ עם רופא.

יש עליהן כתמים לבנים קטנים

בניגוד לאמונה הרווחת שמדובר במחסור בסידן, כתמים לבנים אינם סיבה לדאגה, וככל הנראה נפגעתם קלות (משהו נסגר על האצבע שלכם, אבל הפגיעה לא הייתה רצינית).

הכתמים אמורים להיעלם מעצמם, אך אם אתם מבחינים שהם מופיעים שוב גם לאחר שגזזתם את הציפורן, גשו לרופא.

הן צהובות

גיל, עישון או לק בגוון כהה הם בין הסיבות המרכזיות לגוון צהוב ולא מחמיא במיוחד של הציפורניים. למרות שבעניין הגיל, אין דבר שנוכל לעשות, לגבי העישון - אוקיי, אתם יודעים מה אנחנו עומדים לומר. ומה עם הלק? לאחר הסרתו, הישארו שבועיים ללא לק ושייפו את הציפורן בספוג שיוף.

יש עליהן רק נקודה צהובה

והיא ממוקמת בקצה הציפורן? סביר להניח שאתם סובלים מפטרייה. אם בנוסף לכך, הציפורן מתעבה או נשברת בקלות, פנו לטיפול, שיכול לנוע בין תרופות לבליעה נגד פטריות ועד קרמים רפואיים (במקרים חמורים מאוד).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר