שלום ביהדות התורה

פרוש התפטר מהכנסת: "צ'אנס לאיחוי הקרע עם 'דגל התורה'"

סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש התפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי ומצהיר כי עשה את המהלך למרות שלא קיבל תמורה וזאת בכדי לתת עוד צ'אנס לאיחוי הקרעים עם הסיעה הליטאית (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילומים: כיכר השבת, דוברות לשכת יו"ר הכנסת ויונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר סיעת 'שלומי אמונים', סגן שר החינוך, חבר-הכנסת מאיר פרוש, הגיש בצהריים (ראשון) ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין את התפטרותו מהכנסת, לפי החוק הנורבגי, בכדי לאפשר את כניסתו של יעקב אשר, איש 'דגל התורה', לכנסת.

בשיחה עם כלי התקשורת, אמר פרוש מיד לאחר שיצא מלשכתו של יו"ר הכנסת, כי למרות שלא הושגו כל הבנות עם 'דגל התורה', לא בנושא החינוך העצמאי ולא בנושא הבחירות לרשויות המקומיות, הוא עשה את הצעד הזה כדי לתת עוד צ'אנס לאיחוי הקרעים עם 'דגל התורה'.

"התייצבתי בלשכת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מסרתי לו את המכתב התהפטרת מהכנסת לפי החוק הנורבגי, שאני מתפטר מהכנסת וכאשר אני אתפטר או שלא אמשיך לכהן כסגן שר אני אחזור לכהן כחבר כנסת", אומר פרוש.

פרוש מוסיף לכל מי שרוצה לדעת כי "התוקף של ההתפטרות תתחיל ביום שלישי בשעה 2 וחמש דקות".

פרוש אצל אדלשטיין, בצהריים (צילום: דוברות לשכת יו"ר הכנסת)

שאלנו את פרוש האם ניהל את המו"מ מול ח"כ משה גפני או רק מול 'דגל התורה', ובהתחמקות הוא השיב: "גפני לא יודע לענות על השאלה הזאת?".

באשר לשאלה מה הם קיבלו בתמורה מ'דגל התורה', אומר פרוש: "לא עיריות ולא חינוך עצמאי. הדברים הם ברורים. החינוך העצמאי הרי לפני חצי שנה עשו מינויים, מנכ"ל ומשנה למנכ"ל, היו סמכויות ואחר כך הם כאילו לא היו, כתוצאה מכך היו חיכוכים.

"לפני חודשיים אמרו לי שאפשר להסדיר, ולא קרה. מה שהביא אותי לדבר הזה (להתפטרות. י"כ), כשעברתי את פסח, חשבתי שאנחנו לפני קרע עמוק, ולמרות מה שהיה, אני אמרתי אם זה 'זה נהנה וזה לא חסר', אני יעשה את הצעד הזה כדי שאנחנו נוכל לומר שנתנו עוד צ'אנס לאיחוי הקרעים עם דגל התורה, והלואי וזה יביא אחדות".

פרוש מוסיף ואומר כי "אני חושב שכל יהדות התורה, גם אגודת ישראל וגם דגל התורה, אנחנו צריכים לחשוב קדימה. אנחנו גדלים וגדלים, אנחנו לא ננהל רק מפלגות, אנחנו ננהל עוד דברים, והחשיבה צריכה להיראות אחרת, רק כדי שאני יכול לומר, אם זה תלוי בי, עשינו את הכל כדי לאחות את הקרעים".

מכתב ההתפטרות (צילום: דוברות לשכת יו"ר הכנסת)

היחסים עם ליצמן נשארו אותו דבר? יש מתיחות ביניכם?

"אתה יכול לשאול את הרב ליצמן, אני שוחחתי עם הרב ליצמן לפני שהודעתי ולפני שזה יצא - כמה שעות קודם, אני פגשתי אותו גם מקודם בשמחת ברית וניגשתי אליו, הרב ליצמן עמדתו ידועה בעניין הזה, אנחנו באותו עניין, אני נשאר באגודת ישראל, ואני בטוח שיהיו לנו עוד ויכוחים עם דגל התורה.

"אני חושב שכאגודאי אני צריך לשמור על הקו של אגודת ישראל ואני לא נכנס לשאלות כמה מי מה, ואם הצעד שלי יעשה שמצביעי ג' שמשוייכים לדגל התורה יריגשו יותר טוב אולי זה יעזור לאחות את הקרע שנוצר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר