מחאה על הפגיעה ברבי יגאל רוזן

אישי ציבור ותושבי פתח תקווה יתכנסו לסדר לימוד בישיבת "אור ישראל"

מראות הוונדליזם בפתח ביתו של ראש ישיבת "אור ישראל" הגאון רבי יגאל רוזן חוללו סערה. מחר יתכנסו אישי ציבור ותושבי פתח תקוה לסדר לימוד בהיכל הישיבה זאת במחאה על הפגיעה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הדלת המושחתת ורבי יגאל רוזן (צילומים: באדיבות המצלם, יעקב כהן - פלאש 90)

מראות הוונדליזם שחוללו אמש (רביעי) פורעים בפתח ביתו של ראש ישיבת "אור ישראל" הגאון רבי יגאל רוזן ממשיכים לעורר סערה בציבור החרדי כאשר רבים מבקשים להביע את מחאתם וכאבם על הפגיעה הקשה והזילזול הנורא בכבוד התורה.

בשעות הערב אמש נכנסו רבנים ודיינים אל מעונו של ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין בכדי לדון בדרכי המחאה והאם יש לציבור התורני להגיב על המעשה השפל והנורא.

במקביל התארגנו תלמידי ישיבות ובאו לנקות את שאריות הזפת וכתמי הצבע שהוציאו אחריהם בבית ראש הישיבה אותם קיצוניים.

"כיכר השבת" חושף כי בהמשך לצעדי המחאה, יוזם הרב מנחם שוורץ, מנהל היחידה לחינוך חרדי בעיריית פתח תקווה ומחשובי העסקנים ב"דגל התורה", סדר לימוד מיוחד עבור תושבי העיר שיתקיים מחר במבנה הישיבה בכדי לחזק ולהביע תמיכה בהגר"י רוזן.

במכתב ששיגר לראשי הציבור החרדי המתגוררים בפתח תקווה כותב הרב שוורץ: "ב"ה, יום החמישי לסדר: על פי ה' יחנו ועל פי ה' יסעו את משמרת ה' שמרו [ע"פ ה' ביד משה]. אלכם אישים אקרא בעקבות המעשה המביש והנפשע אשר פגעו בני בלי-עול בכבוד התורה, בכבוד רבנן ותלמידיהון, בכבוד מעתיקי השמועה ומורי הדרך אשר ילכו בה יראי השם, ולאחר התלבטות והתיעצות הוחלט כי אל לנו - נציגי ועסקני התנועה הקדושה דגל התורה אשר בהררי קודש יסודה, לעמוד מנגד ולראות כבלע את הקודש.

"אינהו בדידהו ואנן בדידן להגביר קול התורה ו'להגיד שבחו של אהרן שלא שינה' ולהוסיף חיילים לתורה.

"על כן אנו מציעים בזאת להתאסף ביום השישי ערב שבת קודש "בהעלותך את הנרות" ולעשות "שטייגען" בהיכל הישיבה הגדולה "אור ישראל" רחוב קהילות יעקב 14 בפ"ת, בין השעות 10-12 להגביר את האור על החושך. ['טועמיה' לאחר הסדר...] למותר לציין כי את הטלפונים הניידים ניאלץ [כמנהג המקום] להשאיר ברכב עד תום הלימוד...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר