תמיכה גורפת

החרדים בעד אלאור אזריה: "צריך להרוג כל מחבל, גם אם הוא מנוטרל"

מהסקר החודשי של המכון הישראלי לדמוקרטיה ואוניברסיטת ת"א, 'מדד השלום', עולה נתון מדהים: 95 אחוז(!) מבני הציבור החרדי תומכים כעת ב"חייל היורה מחברון" (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אלאור, בבית הדין הצבאי (צילום: Miriam Alster/Flash90)

בתוכנית לישוב סכסוכים באוניברסיטת תל אביב עורכים מדי חודש, בשיתוף המכון הישראלי לדמוקרטיה, סקר אודות הלכי הרוח השונים בקרה הציבור בישראל, בהתייחס לנושאים העדכניים שעל הפרק. "עם התקדמות דיוני המשפט הצבאי כנגד חייל חטיבת כפיר שירה במחבל הפצוע שביצע פיגוע דקירה בחברון לפני כחצי שנה - מסבירים עורכי הסקר - מעניין לעקוב אחר הדעות שהתגבשו בנושא, בפילוח לפי מגזרים.

מהסקר עולה, כי רוב גדול בציבור היהודי, 65 אחוז, מצדיק את מעשהו של אזריה ותומך בטענתו שהוא ירה במחבל מתוך הגנה עצמית, מחשש שהוא נושא על גופו חגורת נפץ. רק 25 אחוז תומכים בעמדת המערכת הצבאית כי אזריה חרג מנהלי הפתיחה באש וירה במחבל מתוך תחושת נקמה. כצפוי, התמיכה באזריה גבוהה בקרב מחנה הימין, 83 אחוז, ואפילו במחנה השמאל הוא זוכה ל-20 אחוז תמיכה.

הנתון המדהים ביותר, הוא שיעור התמיכה, הגורפת ממש, בקרב הציבור החרדי: 95 אחוז תומכים באופן מוחלט וללא עוררין באלאור אזריה, המוכר כ'חייל היורה מחברון'. גם הטענה העקרונית כי "צריך להרוג במקום כל פלסטיני שעשה פיגוע נגד יהודים, גם אם הוא נתפס וברור שאינו מסכן את הסביבה" מסכימים 63 אחוז ממי שמגדירים עצמם כחרדים, שיעור דומה לתמיכה בדעה זו שמתגלה במחנה הימין בציבור הכללי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר