המתנה של טראמפ

קלינטון קורסת: 9 השאלות של רשת NBC

האירועים אתמול סביב הילרי קלינטון וקריסתה הפיזית מעוררים סערה של ממש בארה"ב וכלי התקשורת השונים מנסים להבין את המציאות החדשה. רשת nbc ניתחה את המצב (בעולם)

(Evan El-Amin / Shutterstoc)

נמשכת הסערה סביב התמוטטותה של המועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון והתירוצים של אנשי הקמפיין שלה על מצבה הבריאותי ומחלת דלקת הריאות ממנה היא כביכול סובלת והיא זו שהביאה לקריסתה לאחר הטקס לזכר נפילת בנייני התאומים.

רשת nbc השלישית הגדולה בארה"ב, פרסמה הבוקר 9 שאלות שעולות מהתנהלות אנשי הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית ומציבות את הקמפיין כולו באור שלילי.

1. מדוע הילרי קלינטון הסתירה את האבחנה שיש לה דלקת ריאות?

קלינטון ספגה התקפות שיעול בשבוע שעבר במהלך הופעה בקליבלנד, כשהיא תירצה אותם באלרגיות עונתיות רגילות. ביום שישי היא קבלה אבחנה (מהרופאה שלה) שהיא סובלת מדלקת ריאות, אך הציבור לא שמע על כך רק שעות לאחר האירוע באנדרטה לזכר ההרוגים ב9/11, הדבר מעלה שאלות לגבי קלינטון האם היא התכוונה בכלל לדווח לציבור על כך. בין האבחנה לדלקת ריאות (בשישי) ועד לקריסה הכמעט מוחלטת (בראשון), קלינטון הופיעה בשני אירועים לגיוס כספים, פגישת תדרוך בעניני הביטחון הלאומי, וקיימה בנוסף מסיבת עיתונאים.

הקמפיין של קלינטון כמו שזה נראה במקרה הטוב הסתיר מידע מהציבור, במקרה הרע הטעו אותו על ידי התירוץ "תיאוריות קונספירציה" ושהתקף השיעול שלה היה לא יותר מאלרגיה. המתנגדים כבר רואים את האירוע כהוכחה לטענותיהם כי קלינטון מסתירה בעיות בריאותיות. ואחרים עשויים להיות עכשיו הרבה יותר ספקנים לגבי הדוחות שהקמפיין שלה מדווח על בריאותה.

2. האם קלינטון חולתה פעמים נוספות לאחרונה?

האם היא קיבלה דלקת ריאות בעבר? דלקת ריאות היא נפוצה, אך עדיין זו מחלה שעלולה להיות מסוכנת, מחלה ששולחת כמיליון בני אדם לבית החולים מדי שנה והורגת כ -50,000, על פי המידע המועבר אל המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן.

3. מי קיבל את ההחלטה לא ללכת לבית החולים ומתי?

והאם קלינטון איבדה את ההכרה בכלל? לאחר שעזבה קלינטון את טקס הזיכרון, קלינטון הלכה לדירה של בתה - צ'לסי משם נסעה לביתה בצ'אפוקה, ניו יורק, ורק שם נבדקה ע"י רופא, מדוע הוחלט שלא לבקר בבית חולים מיד במקום?

4. מה המצב של הקמפיין מול protective press pool (עיתונאים שמכסים את המועמדים לנשיאות 24/7 ונוסעים בצמוד למועמד, כולל אחר כך כיסוי גם לנשיא הנבחר)?

המועמדים לנשיאות נוסעים באופן מסורתי עם קבוצה קטנה של עיתונאים כדי שהציבור האמריקאי יוכל לקבל עדכונים בזמן אמת על אירועים בלתי צפויים - בדיוק כמו זה שהתרחש אתמול עם קריסתה. אבל קלינטון עזבה את העיתונאים מאחור באירוע ה-11 בספטמבר והשאירה אותם ב"חושך" במשך 90 דקות לפני מתן כל מידע על מקום הימצאותה או בריאותה. קלינטון נתנה הסכמה ל-protective press pool שיאפשר לעיתונאים לעקוב אחריה מדלת לדלת. האם היא תשנה את זה עכשיו?

5. האם קלינטון תאפשר protectiv press pool אם היא תיבחר לנשיאות?

בהלת הבריאות של קלינטון צפויה להשפיע כבר עכשיו על השווקים פיננסיים, אך ההשפעה תהיה הרבה יותר דרמטית אם היא תיבחר לנשיאות. חלון של 90 דקות ללא חדשות על נשיאה שחסרה/נעלמה יכול לגרום לאנשים להניח את הגרוע מכול. הבחירה של קלינטון או של צוות הקמפיין לעזוב את העיתונאים זה שינוי גישה, האם היא תעשה זאת גם בבית הלבן? בינתיים מכיוון שקלינטון שברה את הכיסוי העיתונאי המלא ונעלמה ל-90 דקות, אין שום דרך לדעת האם היא עשתה עוד עצירות נוספות של מידע ביום ראשון.

6. האם קלינטון מיישמת את החובה ליידע את הציבור על מצב בריאותה?

גם ביל קלינטון עמד בפני שאלות על מצב בריאותו, ובזמן שהוא עדיין לא רץ לנשיאות הוא נתן ראיונות לניו יורק טיימס בו הוא הסביר ש"לציבור יש זכות לדעת מה מצב בריאותו של הנשיא".

7. איך זה ישנה את לוח הזמנים שלה בהמשך?

לאחר ביטול התוכניות שלה לימים שני ושלישי, לוח הזמנים של קלינטון בשאר השבוע נשאר באוויר - בלתי ידוע. היא אמורה להופיע בלאס וגאס ביום רביעי ובוושינגטון בחמישי.

8. האם מצב הבריאות של קלינטון ישפיע על העימות הראשון?

העימות הראשון של קלינטון עם דונלד טראמפ הוא עוד קצת יותר משבועיים, ב -26 בספטמבר, והיא תרצה להיות בריאה לחלוטין עד אז.

9. האם הבוחרים יהיו עוד יותר חסרי אמון בקלינטון?

הבעיה המרכזית של קלינטון היא שרוב האמריקאים לא מוצאים אותה ישרה או אמינה מספיק. האם הבוחרים עכשיו ירגישו כאילו הם הולכו שולל אחר מצב בריאותה? או האם מצב בריאותה דווקא יגרום לאמריקנים להזדהות יותר עם מי שבדרך כלל מקשה את החיבור אליה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר