"יום חג לתושבי ישראל"

בנק הדם של מד"א - התת קרקעי הראשון בעולם

בטקס חגיגי נורתה יריית הפתיחה לבניית בניין בנק הדם החדש של מד"א ברמלה. בין הנוכחים בטקס היו שר הבריאות הרב יעקב ליצמן ושגריר ארה"ב בישראל דן שפירו (בריאות, שיווקי)

טקס הנחת אבן הפינה לבנק הדם החדש (צילום: דוברות מד"א)

בטקס מרשים נורתה אבן פינה לבניין שירותי הדם החדש של מד"א בעיר רמלה. האירוע היווה את יריית הפתיחה להקמתו של בנק הדם התת קרקעי הראשון מסוגו בעולם.

המבנה החדש יאפשר את הגדלת הפעילות תוך מתן מענה מקיף למערכת הרפואה והבריאות בישראל בהתאם לנתונים דמוגרפיים משתנים כמו למשל, הגידול הטבעי של האוכלוסייה בארץ. מדובר בפריצת דרך טכנולוגית. בבנק הדם החדש ישולבו טכנולוגיות חדשות במטרה להגביר את שמירת איכות מנות הדם ואבטחתן.

בנוסף, הקמפוס צפוי לרכז את כל הפעילות הלוגיסטית של מד"א שעד כה הייתה פזורה ברחבי גוש דן. מה שיהפוך גם למרכז הלוגיסטי הגדול של מגן דוד אדום.

בין האורחים שהשתתפו באירוע וכבדו בנוכחותם, שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, שגריר ארה"ב בישראל מר דן שפירו, ראש עיריית רמלה מר יואל לביא, ראשי אגודות ידיד מד"א מרחבי העולם, מכובדים ובכירים בארגון בראשות נשיא מד"א תת אלוף במיל' אבי זוהר, יו"ר ועד הפועל ד"ר נועם יפרח ומנכ"ל מד"א אלי בין.

אגודת ידידי מד"א בארה"ב לקחה על עצמה את הפרויקט והצליחה לגייס את מרבית הסכום הדרוש לבניית המבנה.

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן שנשא דברים בטקס אמר כי ״מגן דוד אדום עושה עבודה נפלאה. אני רואה את המסירות של העובדים והמתנדבים בארגון - זה דבר מדהים. עד היום לא היה שום מקום מרכזי שריכזו את כל הלוגיסטיקה שקשורה לדם עקב בעיות בירוקרטיות ועכשיו סוף סוף נתחיל לבנות אותו. הרי דם מציל חיים".

"אני מברך ומודה לכל אלו שתורמים עבור מד"א עבור בניית המרכז שיעשה סדר בתרומת הדם, באחסון ויעזור בהצלת חיים. אני מאחל לכם הרבה הצלחה, מודה למנכ"ל מד"א אלי בין, לתורמים ולאנשי מד״א על עבודת הקודש שלהם. תודה רבה״.

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו שלח את ברכתו האישית בסרטון בו הוא מברך את התורמים והארגון: ״ברכות לכולכם. היום הוא יום חג לא רק עבורכם, אלא לכל תושבי ישראל. המשכן החדש של בנק הדם יביא לשיפור מאגר בנק הדם בישראל. תודה רבה לכם, אתם מצילים חיים. אני מאחל לכם הצלחה בהמשך הדרך״.

שגריר ארה״ב בישראל, דן שפירו שידוע כשגריר שמהווה מודל לחיקוי ומגיע באופן קבוע פעמיים בשנה לתרום דם במד"א, אמר: ״אני תורם באופן קבוע דם ואני רוצה לעודד תורמים נוספים לבוא ולתרום. אני מברך את כל אנשי מד״א על העשייה שלכם. מד״א עושים עבודה נפלאה ברחבי הארץ. כל טיפת דם יקרה ומצילת חיים. אתם עושים עבודת קודש ואנחנו גאים להיות שותפים של מד״א. ארה"ב ומד"א מתחזקים יחסי ידידות מעל ל-70 שנה וכך נמשיך, אנו תומכים בכם לאורך השנים ונמשיך לתמוך. כל הכבוד למד״א, להנהלת הארגון, לתורמים - תמשיכו להציל חיים״.

יואל לביא, ראש עיריית רמלה: ״היום זה יום מיוחד. מיוחד כי מניחים אבן פינה למבנה התומך ומסייע בהצלת חיים. ברמה האישית גופי מלא בתרומות דם רבות לאחר פציעה קשה במלחמת יום הכיפורים. אני שמח וגאה להיות חבר בחברה הישראלית כי נוכחים איתי בטקס מרגש זה אנשי מד״א שערך החיים יקר להם. אנחנו זקוקים לבנק הדם הזה ונקווה שלא נצטרך להשתמש בו בימי חירום. תודה ובהצלחה למגן דוד אדום״

מנכ״ל מד״א, אלי בין: ״הנחת אבן הפינה לבניין הדם החדש זה הרבה יותר מאשר יום חשוב למגן דוד אדום ולמדינת ישראל. זה יום היסטורי אותו קבעו התורמים ובראשם קרן מרקוס. בזכות התגייסותם של אנשים רבים הגענו ליום הנפלא הזה. 30 שנה עברו מאז הקמת בנק הדם בתל השומר ששירת את תושבי ישראל במלחמות השונות ובגלי הטרור. על מנת להגן על מנות הדם ולהבטיח שכל אדם שזקוק להן יקבל מנות, אנו צריכים בנק שיעמוד באסונות טבע ומלחמות".

"היום אנחנו חונכים בגאווה רבה את הבנק המתקדם שיבנה מתחת לאדמה ושיהיה מוגן מהאיומים השונים. אני מבקש להודות לכם על שאתם לוקחים חלק במשימת הצלת החיים. תודה לקרן מרקוס ולתורמים על תרומתם שמהוות בסיס לבניין החדש״.

שר הבריאות כותב בספר האורחים בטקס. צילום: דוברות מד"א
טקס הנחת אבן הפינה לבניין שירותי הדם החדש של מדא ברמלה. צילום: מיקי פריידן
משפחת פלס ששניים מבניה נזקקו למנות דם רבות כשהיו בבטן אמם. צילום: מיקי פריידן
סמנכ"לית שירותי הדם במד"א פרופסור אילת שנער. צילום: מיקי פריידן
שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו ומנכ"ל מד"א אלי בין. צילום: דוברות מד"א
הדמית מבנה בנק הדם החדש של מד"א ברמלה. צילום: מושלי-אלדר אדריכלים
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר