יום השואה הבינלאומי

רוה"מ רוסיה מדבדב ביקר במוזיאון היהודי

דימטרי מדבדב הגיע לביקור מיוחד במוזיאון היהודי הגדול במוסקבה לרגל יום השואה הבינלאומי שחל היום (ו') הוא הביע את הערכתו לפעילות במקום ולאיכות החומרים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: לוי נאזרוב)

לציון "יום השואה הבינלאומי", הגיע ראש ממשלת רוסיה דימטרי מדבדב, לביקור במוזיאון היהודי הגדול במרכז מוסקבה.

את פני ראש הממשלה קידם יוזם ומקים המוזיאון רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר ונשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה הרב אלכסנדר ברדה.

בדבריו אמר מדבדב: "לפי הערכות, מתוך 6 מיליון היהודים שנהרגו בשואה הנאצית, רק על שטחה של ברית המועצות נהרגו 2.7 מיליון יהודים. לכן הטרגדיה של העם היהודי הוא אסון כמו לכל אחד מאיתנו, ללא קשר של אמונה". "הממשלה אישרה לאחרונה תוכנית מצב מיוחד ליישום המדיניות הלאומית, נגד אנטישמיות". מה שהופך את המוזיאון המדהים שהוקם על-ידי "איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה", לא רק כאחד המוזיאונים היהודיים הגדולים, אלא גם אחד שהכי מתאים לזה ומשלב שיטות טכנולוגיות עם רגישות גבוהה והביקור במוזיאון חשובה היא מאוד לילדים, צעירים וכל גיל"

ראש הממשלה מדבדב ערך סיור מקיף וארוך בכל אגפי המוזיאון, תוך כדי שהוא מתעניין ומקבל הסברים על המוצגים הרבים, החל מבריאת העולם ועד לימינו אנו, כאשר היהדות חזרה ופורחת שוב בכל רחבי מדינת רוסיה.

המוזיאון משתרע על-פני אלפי מטרים מרובעים וכולל בתוכו אולמות לפי נושאים, מחולקים לפי דורות והתקופות שעם ישראל עבר במהלך כל הדורות. המוזיאון עצמו נחשב היום כמוזיאון המוביל בעולם ומבקרים בו אלפים רבים מדי חודש.

לאחר שהעלה את התרשמותו העמוקה בספר האורחים, נשא מדבדב את דבריו פני הנהלת המוזיאון ועשרות כלי התקשורת, והביע את תודת הממשל על הקמת המוזיאון והערכה על פעילות הקהילה היהודיות למען ניצולי השואה הרבים שחיים ברוסיה, ועל החינוך המושקע שלא לשכוח את התקופה הקשה בזמן מלחמת העולם השנייה.

ביום שישי - 27 בינואר למניינם, מציינים את "יום השואה הבינלאומי" כפי שקבע האו"ם ובמוזיאון ייערך הטקס השנתי, בהשתתפותם של כ-50 שגרירי מדינות שונות ברוסיה, ובמהלכה ישא הרב הראשי הגר"ב לאזאר את תפילת א-ל מלא רחמים לזכרם של קדושי השואה הי"ד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר