מאבק לחיים ולמוות

הילדים חולי הסרטן בסכנה: "סוגרים לנו את המחלקה"

הורים לילדים המאושפזים במחלקה האונקולוגית ב'עין כרם' מצטרפים למאבק הרופא הבכיר בהנהלת ביה"ח, שבגללו הוא בדרך לעזוב עם הצוות שעמו, ומספרים ל"כיכר השבת" על חששותיהם (בריאות)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

סוער בבית החולים הדסה: הנהלת בית החולים נמצאת במשבר מול פרופסור מיקי וינטראוב, מנהל מחלקת 'המטו-אונקולוגיה ילדים' בהדסה עין כרם וכל צוותו שמאיימים לעזוב את בית החולים יחד, במידה והמחלוקות לא יפתרו.

מדובר במאבק בעיקר מול מנהל בית החולים החדש יחסית פרופ' זאב רוטשטיין שהגיע כדי להבריא את מצבו הכלכלי של בית החולים וככל הנראה מעוניין לשנות דברים בהתנהלות המחלקות שלא לשביעות רצונם של הרופאים שטוענים כי השינויים יפגעו באיכות הטיפול של המחלקה הידועה במצוינותה.

ההודעה של פרופ' וינטראוב כי הוא מעוניין לעבור יחד עם כל צוותו לבית החולים שערי צדק עוררה סערה רבה גם בקרב הורים לילדים חולי סרטן שהתגייסו באופן מיידי לטובתו של פרופ' וינטראוב או כמו שהם מכנים אותו פשוט "מיקי". רבים מהם הצהירו כי הם ילכו אחריו להיכן שלא יהיה "אני לא מכירה בית חולים אני מכירה רק את מיקי", כתבה אחת מהם.

"היחס שלנו איתו הוא הרבה מעבר ליחסי רופא מטופל רגילים, הצניעות והענווה שלו והמסירות האמיתית שלו למען ילדינו זה משהו שלא ניתן לראות בשום מקום אחר ואנחנו נתמוך בו באופן מלא בכל החלטה שייקח", אמר אחד ההורים ל'כיכר השבת'.

בית החולים הדסה עין כרם (צילום: Hadas Parush/Flash90)

ההורים אף הקימו עמוד פייסבוק 'הילדים של מיקי וינטראוב' בו חברים כבר מעל 700 בני אדם יהודים וערבים שמספרים בפוסטים מרגשים במיוחד על היחס של וינטראוב וצוותו לילדיהם או להם עצמם.

"אין תחליף למנהל מחלקה שיושב מחויך מול ילדה חולה בת שנתיים וחצי ו"מחתים" אותה על חוזה שבו היא מתחייבת לעלות במשקל או משהו בסגנון (לא זוכרת, עבר הרבה זמן ולא הייתי צד לחוזה).

אין תחליף למנהל מחלקה שמתקשר אליך באופן אישי בתקופת מעקב, כשאת מחכה במתח וחרדה לתוצאות MRI, ואומר לך במהירות של ראפר, מבלי לעצור לנשום, שהכל בסדר, כדי שלא תצטרכי לחוות אפילו שנייה נוספת של חרדה וספקות.

אין תחליף למנהל שבדומה לפתגם הסיני מרגיש שהוא אחראי על איכות החיים של הילדה שלך, שנים לאחר שהציל את חייה", כותבת אחת מהחברות בעמוד, אחד מתוך מאות פוסטים מדמיעים ומרגשים במיוחד שמספרים על יחסם המיוחד של הצוות הרפואי במחלקה בראשותו של וינטרוב.

מבית החולים הדסה נמסר בתגובה לטענות כי "הנהלת בי״ח עשתה ועושה עדיין את כל המאמצים על מנת שפרופ׳ וינטרוב וצוותו ישארו בהדסה אך באם לא יהיו מעוניינים הרי שאף אחד לא חוסם את דרכם, כך שהקמפיין המתנהל נגד הנהלת המוסד אינו ראוי.

מיום כניסתו של מנכ׳ל הדסה, פרופ׳ רוטשטיין לתפקידו לא נפגע אף רופא מרופאי המחלקה. נהפוך הוא, רופאה בכירה מהצוות שהינה כוכב עולה בתחום השתלות מח עצם קודמה לתפקיד בכיר ורופאים נוספים שסומנו לקידום - ההליך מולם נעצר עקב הודעת הצוות על פרישה. למנהל המחלקה הובטח כי כל רשימת דרישותיו כפי שהציגה להנהלה - יקוימו וימצא להן המימון".

מנגד טוענים ההורים כי דווקא קידום הרופאה האמורה והצנחתה מעל מנהל המחלקה והכפפת חלק מהטיפולים במחלקה לאחריותה פוגעים קשות בטיפול של ילדיהם.

אחד מראשי המאבק אמר בתגובה ל'כיכר השבת': "בהודעה זו למעשה הנהלת הדסה מנסה לזרות חול בעיני הציבור. כבר שלושה חודשים אין שום הדברות והנהלת הדסה מתבצרת בעמדה שלהם בנוגע לתפקוד של המחלקה. אם היו נותנים לפרופסור וינטראוב את מה שהוא ביקש לטובת הילדים ולהצלחת המחלקה חילוקי הדעות היו נפתרים מזמן. אני מקווה, שזה הסולם שהם בונים בשביל לרדת מהעץ שטיפסו עליו".

הסיכוי שמשרד הבריאות יתערב בנושא ויאפשר העברת מחלקה שלמה על כל צוותה לבית חולים אחר אינו גבוה במיוחד וההורים מקווים שהצדדים יגיעו ביניהם להבנות למען טובת הילדים החולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר