"תקנות המזון" בישיבות

קרע ב'יהדות התורה': כולם נגד, ליצמן ומוזס בעד

תקנות המזון החדשות של ליצמן ובנט, הכוללים את מוסדות החינוך החרדיים, הובאו בפני ועדת החינוך, בצל קרע ב'יהדות התורה', שם יש רוב נגד התקנות. ההחלטה נדחתה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ג' בשבט תשע"ז | 30.01.17
סיעת 'יהדות התורה' (באדיבות המצלם)

בשעה זו (שני) מובאים בפני ועדת החינוך של הכנסת תקנות המזון החדשות המויועדות בין היתר גם למוסדות החינוך החרדיים בהם גם הישיבות הקטנות אשר מעוררות מחלוקת בסיעות החרדיות.

את התקנות הביא שר הבריאות יעקב ליצמן במשולב עם שר החינוך נפתלי בנט אולם נרשמה לכך התנגדות בתוככי סיעת יהדות התורה בעקבות פניית עשרות ראשי ישיבות ומנהלי מוסדות שביקשו לעשות את הדבר בהידברות עימם לפני שהדבר עובר בכנסת והופך לחוק מחייב.

המנהלים טענו כי מדובר בנטל כספי כבד במיוחד וכן חששו שהדבר יהווה פתח להתערבות עתידית של משרד החינוך בנושאים נוספים.

נציג סיעת דגל התורה ח"כ יעקב אשר אף הגיש רוויזיה בבקשה לדחייה על מנת לדון בטענות מנהלי המוסדות ואכן הנושא נדחה בשבועיים.

הבוקר, הוציא יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי מש"ס הודעה לפיה לאחר שפנה לשרים יעקב ליצמן ונפתלי בנט וכן יו"ר סיעת יהדות התורה מנחם אליעזר מוזס ושמע מהם על הדרישה להביא את התקנות לאלתר הרי שהוא פועל בנידון.

במקביל לכך הוציאו נציגי דגל התורה מכתב בו הם מודיעים על התנגדותם לאישור החוק כבר היום.

יצויין כי גם סגן שר החינוך מאיר פרוש דוגל בדחיית אישור החוק על מנת לאפשר הידברות עם מנהלי המוסדות ובכך חובר בעצם לדרישת נציגי דגל התורה בעניין ובעצם קיים רוב במפלגת יהדות התורה לדחיית אישור התקנות החדשות.

לדברי גורמים בסיעה, "לא מובנת התעקשותו של השר ליצמן להעביר במהירות ובחיפזון את התקנון. נראה שפועלים גורמים שונים באגודת ישראל מתוך אובססיה לא מחשבה מספיקה ואנחנו עלולים להצטער על כך".

גורמים בקרב מנהלי הישיבות טוענים כי יש סיכוי לפשרה ובשעה זו מנסים להוביל מספר מהלכים על מנת לעשות את התקנות מתוך הסכמה.

במהלך הדיון, נזף ח"כ יעקב מרגי בחברי הכנסת של יהדות התורה על גרירת הרגלים בנושא אישור התקנות והחליט בסופו של הדיון לתת לצדדים 30 יום להידברות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר