לאחר 7 חודשים

רן ברץ הודיע: אסיים את תפקידי בלשכת נתניהו

היועץ הבכיר של ראש הממשלה הודיע כי בשל חוסר בתחושת מיצוי בתפקיד דובר הוא ביקש מנתניהו לסיים את תפקידו שבעה חודשים בלבד לאחר שמונה לאחר מאבקים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רן ברץ: "השמועות על יחסים עכורים הן בדיות גמורות" (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שבעה חודשים בלבד לאחר שמונה ליועץ בכיר של ראש הממשלה לענייני הסברה, הודיע ד"ר רן ברץ, כי הוא יסיים את תפקידו בקרוב לטענתו בשל חוסר מיצוי.

בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו כתב ברץ: "לפני כחודש וחצי שוחחתי עם ראש הממשלה וביקשתי ממנו שנמצא מועד לסיום תפקידי. הסיבה היא שאני רחוק מלמצות את עצמי בדוברות, ואני מאמין שיש לי יתרונות שונים שיבואו לידי ביטוי בעשייה אחרת".

ברץ כתב עוד כי "ראש הממשלה הבין ללבי, אך ביקש ממני להישאר בתפקיד עד שאסיים משימות שהתחלתי. מובן מאליו שנעניתי לבקשה בשמחה. כל השמועות על יחסים עכורים הן בדיות גמורות. אל תקנו את הסחורה המשומשת הזו".

נתניהו הודיע על מינויו של ברץ לראש מערך ההסברה בחודש נובמבר 2015, אך המינוי נתקע ונתניהו לא הצליח להכשיר אותו. בעיקר בשל סדרה של התבטאויות של ברץ שלו נגד נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה אותו האשים באנטישמיות מודרנית, הנשיא ראובן ריבלין, מזכיר המדינה ג'ון קרי וכן שורה של שרים בממשלה ויריבים פוליטיים של נתניהו.

בסביבתו של נתניהו הבהירו שהוא נחוש להביא את מינויו של ברץ ורק מחכה לעיתוי המתאים. בסוף חודש מרץ 2016 החליט נתניהו לחדש את הליכי המינוי ופנה לנציבות. אך נציב שירות המדינה משה דיין סירב בתוקף לאשר זאת, בטענה שברץ לא עומד בתנאי הסף כפי שמופיעים בהחלטת הממשלה, לרבות ניסיון בהסברה עם אוריינטציה מדינית.

נתניהו טען שלברץ יש מומחיות וניסיון בהסברה כמי ששימש עורך אתר 'מידה', ואולם בנציבות טענו כי אין כל קשר בין עריכת אתר אינטרנט לבין ניסיון מוכח בהסברה ובהופעה בפני קהל ותקשורת.

בשל הקשיים שהתעוררו בהליך אישור המינוי, נערכה פנייה גם לפרקליטות המדינה כדי לבחון את העניין, למקרה שבו בסופו של דבר מינויו של ברץ יאושר הוא יעורר קשיים משפטיים ואפילו עתירות לבג"ץ. אז החליט נתניהו להכניס את ברץ כיועץ בכיר, מה שפטר אותו מהצורך להביא את המינוי לאישור הממשלה בשל היותו משרת אמון אישי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר