שפל של עשור

מניית ענקית התרופות 'טבע' בצניחה של 10%

ענקית התרופות הישראלית צונחת בעקבות החלטה של בית המשפט האמריקאי בנוגע לזכויות היוצרים של החברה על פטנטים בייצור תרופת הקופקסון המצליחה שלה (וול סטריט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תרופת הקפסקון שגרמה לקריסת המניה (צילום: טבע)

ענקית התרופות טבע רשמה צניחה במניה: בית המשפט המחוזי בארה"ב למחוז דלאוור קבע כי ארבעה פטנטים של חברת טבע הקשורים לקופקסון, תרופה לטרשת נפוצה - אינם תקפים. המניה צנחה במסחר המאוחר בוול סטריט ב-9% לשפל של עשור. טבע מתכוונת לערער על ההחלטה שהתקבלה במשפט שעסק בהפרת פטנטים של התרופה המרכזית שלה.

"אנו מתכוונים להתקדם עם הגשת ערעור באופן מיידי", אמר ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל טבע בתגובה להחלטת בית המשפט האמריקני. "אנו נמשיך להגן בנחישות על הקופקסון שלנו כנגד כל תביעה ולאורכו של כל התהליך".

פתיחת המסחר בבורסת תל אביב התעכבה עקב התנודות בטבע, מניית החברה נחתכת ב-7.3%. ת"א 25 יורד ב-0.2% ות"א 100 מאבד 0.3%.

בשנה החולפת נרשמו ירידות דרמטיות במניית החברה שערכה נחתך ב-46%. מדובר בהפסד עבור רבים בחברה הישראלית שמושקעים בצורה כזו או אחרת באמצעות קופות הפנסיה במניית טבע.

בסוף דצמבר דיווחה החברה כי הגיעה להסדר עם הרשויות בארה"ב בו היא תשלם 519 מיליון דולר, לאחר שהשלימה את המשא ומתן עם ממשלת ארה"ב בנוגע להפרות החוק לאיסור שחיתות במדינות זרות. טבע טוענת כי ההסדר נוגע להתנהלות מהעבר ואף אחד מהעובדים הקשורים לתשלומים הבעייתיים אינו מועסק בטבע, כולל ברוסיה, אשר בה הוחלף כל צוות הניהול ב- 2013 וההתנהלות איננה נוגעת בשום מקרה למכירות של טבע בארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר