תושב אום אל פאחם

בית המשפט אישר לדרעי לשלול את אזרחות המחבל מגן שמואל

עלאא ראיד זיוד, ערבי ישראלי שפצע לפני כשנתיים ארבעה ישראלים ספיגוע דריסה ודקירה ליד גן שמואל, ימצא עצמו בקרוב ללא אזרחות ישראלית - לפי בקשת שר הפנים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המחבל בבית המשפט (צילום: אלעד גרשגורן, ynet)

בבית המשפט המחוזי בחיפה אושרה היום (ראשון) בקשתו של שר הפנים אריה דרעי לשלול את אזרחותו של עלאא זיוד מאום אל פחם שביצע לפני כשנתיים פיגוע דריסה ודקירה בכביש 65 ליד גן שמואל.

בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים קבע בית המשפט כי זיוד, עליו נגזרו לפני כשנה 25 שנות מאסר, ייאלץ להסתפק ברישיון למעמד ארעי שהארכתו מעת לעת תהיה תלויה בשיקול דעתו של שר הפנים, אך אזרחותו הקבועה תבוטל בעוד כחודשיים כפי שביקש השר דרעי.

סגן נשיא בית המשפט אברהם אליקים נקב בשמות הקורבנות, אוראל, ליאת, ניב ועדי, שאותם ניסה זיוד לרצוח, וציין את זכותם לחיות אותה ביקש המחבל למנוע במעשיו המחרידים.

כזכור, בפיגוע שהתרחש בתחנת אוטובוס בצומת גן שמואל דרס זיוד את החיילת אוראל עזורי ופצע אותה וחייל נוסף באורח קשה. לאחר מכן הוא יצא מהמכונית ודקר את עזורי ועוד שני בני אדם. מתנדב משטרתי שהיה בסיור הבחין באירוע ועצר אותו בידיים חשופות.

זירת הפיגוע ועדות האזרח שהשתלט על המחבל והתיישב עליו (צילום: עידו ארז, ג'ורג' גינסברג ואסף ברזינגר - ynet / תיעוד מבצעי מד"א)

בדיונים קודמים בבית המשפט טען המחבל כי לא מדובר בפיגוע אלא באיבוד שליטה על הרכב: "לא עשיתי כלום. רוצים להפוך אותי למחבל. לא יודע מה רוצים ממני. אני לא מחבל".

השופט כתב היום בנימוקי החלטתו לשלילת האזרחות: "ביטול אזרחותו של זיוד מהווה צעד ראוי ומידתי. לכל אזרח לצד זכויותיו קיימות חובות. אחת מהן היא חובה משמעותית וחשובה חובת שמירת האמונים למדינה, שבאה לביטוי גם בחובה שלא לקיים בה פעילות טרור כדי לפגוע בתושביה ובביטחונה".

"אין להתיר לאזרח ישראל לפגוע בחייהם ובכבודם של אזרחי ישראל אחרים ומי שמחליט לעשות זאת במעשיי טרור, הוא מוציא עצמו מכלל אזרחי המדינה. זיוד ניצל את חופש התנועה לשם פגיעה בביטחון המדינה ובשלום תושביה וביקש להשליט אווירת טרור וליטול חיי אדם. הוא הפר את חובת האמונים שלו כלפי המדינה, שבה הוא אזרח, ופגע באופן ממשי בביטחון המדינה ובשלומם של אזרחיה בפיגוע טרור", סיים השופט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר