ובכן, הוכח מדעית שעל ידי שליטה בנשימה, ניתן להגדיל את עוצמת הקול עד ל- 60%. זו הסיבה שאנו רואים אנשים כגון דוברי ציבור, מרצים, אמני שירה, ועוד רבים אחרים שמוכרים את הקול שלהם, הנוטים לדאוג יותר לכישורי הקול שלהם, ולכן רבים מהם עוברים שיעורי פיתוח קול. בדרך כלל, זה כולל גם אנשים המחשיבים את קולם כחלש או לא מספיק פקודתי. באופן מפתיע, פיתוח קול הוא גם אחת הסיבות להצלחתם של פוליטיקאים רבים.

היתרונות שניתן להפיק משיעורי פיתוח קול:

שיעורי פיתוח קול מונעים נזקים של חלקים מאוד אינטגרליים של תיבת הקול שלנו, מיתרי הקול, וכן מונעים נפיחות (גושים). באמצעות אימון ושליטה בנשימה ושרירי הסרעפת, אנו מקבלים את הכוח להשמיע את הקול כראוי.

כמו כן, לשפר גם את רמת המיקוד של אותו אדם, אימון יעיל ביותר יכול להוביל לעלייה במנעד קולי (כפי שאני עצמי הצלחתי להגדיל אותו באוקטבה).

· אפשר ללמוד לשלוט ביעילות בהפסקות, ובאותו הזמן, להצליח להתאים את הרשמים שלהן.

· הכשרה קולית יכולה להיות מקור להעשרת טון עבור אותם אנשים הרוכשים אותה ביעילות.

· היא מספקת למתאמן כישורי קול עקביים ובעלי השפעה לטווח ארוך.

לפיכך, ניתן להשתמש בכישורים הנלמדים היום - גם בעתיד.

אחרון אך לא פחות חשוב, המתאמן לומד את הטכניקה להבדיל בין טונים שונים ולדייק בצלילים. בכדי שהקול שלכם יישאר בכושר, השתמשו בטיפים הבאים:

אימון: מאוד רצוי להתאמן על קיבה לא מלאה, ולפחות שעה מהרגע שמתעוררים.

שתיה: השתיה הרצויה: תה או מים. התרגלו לשתות כוס מים כל שעה בכדי לשמור על גופכם במצב רווי היטב. כמו כן כדאי להימנע מצריכת קפאין (ואלכוהול- גם כאשר מדובר בליקר ויין לכבוד שבת, יש לקחת טעימות ולא לגימות המשפיעות לרעה...) מערכת מאוזנת במים תסייע בשמירה על מיתרי הקול שלכם שיהיו משומנים היטב.

פסק זמן בשירה: ודאו שאתם נותנים לעצמכם "פסק זמן קולי", במיוחד בתקופה של שימוש נרחב.

אל תנצלו לרעה את הקול שלכם: הימנעו מצעקות, צרחות או אפילו דיבור בקול רם. אם אתם מרגישים שהקול שלכם הופך לצרוד, הפסיקו לדבר לזמן מה.

הרגיעו את שריר הגרון והצוואר שלכם: ודאו ששרירי הגרון והצוואר רגועים אפילו בזמן שירה של צלילים גבוהים ונמוכים. "הצלילים הגבוהים הם על התקרה והצלילים הנמוכים נמצאים על הרצפה".

ספורט: מומלץ לעסוק בספורט, לא משנה איזה במיוחד בעידן של היום האפשרויות הן רבות, העיקר, לחזק את שרירי הבטן.

תזונה נכונה: עליכם לתת תשומת לב לתזונה, להימנע ממאכלים הטעימים, המשמינים והצבעוניים, לפחות ביום של הופעה.

הרגלי דיבור: תנו תשומת לב לדרך היומית שלכם של דיבור. אפילו אמנים שיש להם הרגלי שירה טובים, כבר ידוע שגרמו נזק לקולם תוך כדי דיבור, ואכן, אומר Herseth, "אנשים רבים, ביניהם אמני שירה – צריכים הרבה יותר זרימת נשימה כאשר הם מדברים".

הימנעו מכחכוח בגרון יותר מדי: כחכוח בגרון הוא כמו טריקת מיתרי הקול שלכם ביחד. אם תעשו זאת לעתים קרובות מדי זה יכול להפוך את הקול שלכם לצרוד. במקום לכחכח בגרונך, קחו לגימה של מים או בלעו כדי לספק את הדחף לנקות.

עבודה נכונה עם הקול: אם משהו מרגיש לכם לא טוב בגרון, זה סימן לעבודה לא נכונה.

שמרו על קולכם בזמן מחלה: הימנעו מלדבר כאשר אתם חולים וכשיש לכם הצטננות או דלקת. זה יכול לגרום נזק בלתי הפיך למיתרי הקול שלכם.

השתמשו בהגברה: כאשר את מדברים לקהל גדול, השתמשו בהגברה כדי להימנע מלדבר בקול רם.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

אדים: לחות היא טובה מאוד לקול שלכם, נסו ללחלח את המקומות שבהם אתם מבלים את רוב זמנכם.

פיהוקים: סיפר פעם אחד הזמרים שכאשר הוא רוצה להכין את המיתרים לפני הקלטה או עליה לבמה הוא מפהק וכאשר הבטן מתכווצת ומתחילה לרעוד, שרירי המיתר משתחררים.

על הגברים המעשנים- להפסיק לעשן: לא רק שהעישון מגביר את הסיכון לסרטן הגרון, אלא גם עלול לגרום נזק למיתרי הקול שלכם.

בסוף העבודה הקולית רצוי לבצע שיר: למתחילים כדאי להתחיל מ- 10 דקות ביום ולאט לאט להגיע ל- 20 דקות חצי שעה, לא ללחוץ על הקול, וללכת עם האפשרויות שלכם ולהתקדם לאט לאט עם הצלילים הגבוהים. אמני השירה המתקדימים, יכולים לעבוד כרגיל עם קשב לתחושה בגרון. אין צורך לתרגל יותר מפעם ביום, הקול יישאר גמיש עד שנרדמים.

]]>