הלם בכפר גדעון

בית הכנסת עלה באש; "שבר על שבר וחורבן על חורבן"

שריפה פרצה בבית הכנסת בכפר גדעון החרדי, של הגאון רבי אברהם ליפשיץ. מהמקום חולצו 3 ספרי תורה וכן פונו 90 תלמידות מבית ספר סמוך. הרב ליפשיץ: "שבר וחורבן" (בארץ)

בית הכנסת לאחר השריפה (באדיבות המצלם)

בשעות הצהריים (חמישי) פרצה שריפה בבית כנסת בכפר גדעון החרדי. שוטרי משטרת ישראל שהוזעקו למקום פינו כ-100 תלמידות מבית ספר סמוך עקב העשן הסמיך.

בחסיד שמים לא היו נפגעים באירוע ובאורח נס שלושה ספרי תורה חולצו בשלום מבית הכנסת. לוחמי האש הצליחו להשתלט על הלהבות ובשעה זו בודקים בבית הכנסת את הנזק ונערכים לשיקום המקום.

מדובר בבית הכנסת של הגאון רבי אברהם ליפשיץ בכפר גדעון. עדי ראיה מספרים ל"כיכר השבת" כי "בשעה 12:30 נשמע פיצוץ מהחשמל שהרעיד את הסביבה, הלהבות פרצו. תלמידי הרב נכנסו דרך החלון והצילו בנס את שלושת ספרי התורה".

לדבריהם, "מדובר בנס של ממש שכן שעה לאחר מכן היה אמור להתקיים שיעור בבית הכנסת ובית הכנסת סמוך לבית ספר מקומי שוקק חיים".

הגר"א ליפשיץ אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "חשוב להדגיש שמדובר בשבר על שבר. חורבן על חורבן. בית הכנסת שבו התפללו 80 שנה נהרס בצו הריסה על ידי המועצה עקב סכנת התמוטטות, תושבי הכפר נאלצו לבנות מבנה זמני אשר משמש כבית הכנסת ובתחילת הזמן נפתח כולל, ולדאבון ליבנו היום עלה באש כליל המבנה הזמני. בחסדי ה' ניצלו חלק מהספרים".

מדוברות כיבוי אש והצלה נמסר כי "בשעה 12:17 התקבל בתחנת עפולה דיווח על שריפת קוצים שהתפשטה אל עבר בית כנסת בכפר גדעון. לבית הכנסת נגרם נזק רב שניזוק בנוסף בוצע פינוי בית ספר עם 90 תלמידות. ספרי התורה לא נפגעו".

כפר גדעון נמצא בעמק יזרעאל 4 ק"מ צפונית לעפולה. בשנות ה-50 נחלק היישוב בין הקהילה החרדית שהגיעה להתגורר בו והמשיכה לשאת את השם כפר גדעון לבין האוכלוסייה החילונית שנקראה 'תלמי גדעון'. ביישוב בתי-ספר יסודיים חרדים לבנים ולבנות, שמרבית תלמידיהם באים מיישובי הסביבה.

דוברות כבאות והצלה
דוברות כבאות והצלה
דוברות כבאות והצלה
דוברות כבאות והצלה
דוברות כבאות והצלה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר