לא רק המרכולים

תחבורה ציבורית בשבת מהדלת האחורית: רפורמת משרד התחבורה מתקדמת

משרד התחבורה הציג לציבור לעיון את תכנית 117 קווי מוניות השירות החדשים והמשודרגים בישראל. יישום הרפורמה, יביא להפעלת תחבורה ציבורית בשבתות באזורים נרחבים יותר מאשר כיום (חדשות)

מונית שירות, ארכיון (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

הרפורמה של משרד התחבורה בענף מוניות השירות, שצפויה להרחיב משמעותית את חילולי השבת בתחבורה הציבורית - מתקדמת: אתר המשרד פרסם את רשימת הקווים החדשה של מוניות השירות. לצד הרחבת מספר קווי מוניות השירות הפעילות בסופי שבוע, הרפורמה תאפשר לנוסעים לשלם לראשונה ב"רב קו" גם במוניות השירות.

רשימת הקווים החדשה, שכוללת מסלולי נסיעה שלא בוצעו עד כה, פורסמה באתר משרד התחבורה בכדי לאפשר לציבור הנוסעים להעיר הערות לפני התקדמות התכנית. הרפורמה, תחול על 117 קווים חדשים, כמו גם קווים קיימים שישודרגו, ב- 23 אשכולות בישראל בהם גם אילת, בקעת אונו, חולון בת־ים ויהודה ושומרון.

הרפורמה, למעשה, מכניסה מ'הדלת האחורית' פעילות של תחבורה ציבורית רשמית בשבת בישראל, זאת מאחר ולמוניות שירות יש רישיון המאפשר פעילות גם בסופי שבוע - זאת בניגוד לאוטובוסים שפעילים בהתאם לרישיון רק בשבת. עם זאת, על פי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", התשלום באמצעות "רב קו" במוניות שירות לא יתאפשר בשבת - אלא רק בימי חול.

במידה והרפורמה תצא לפועל, מספר מוניות השירות הפעילות בישראל יגיע ל-2,500 - עלייה של 300% לעומת מספר המוניות הפעילות כיום. מסלולי מוניות השירות הפעילות כיום נקבעו לפני עשרות שנים, ולא עודכנו מאז. כעת, מבקשים במשרד התחבורה להתאים את פעילות מוניות השירות לאזורים חדשים שהתפתחו בישראל עם השנים. במסגרת רשימת הקווים החדשה בהם אמורות לפעול מוניות שירות, ניתן דגש לאזורי פנאי, תעסוקה, לימודים ורפואה.

63 קווים חדשים יתווספו במסגרת הרפורמה באזור המרכז, בערים ת"א יפו, רחובות, יבנה, מזכרת בתיה, גן יבנה, ראשון-לציון, באר יעקב, פתח תקווה, ראש העין, חולון בת-ים, יהוד מונוסון, אור יהודה, קריית אונו, גבעת שמואל ובני ברק, כמו גם ברמלה לוד, מודיעין, נתניה, אבן יהודה, כפר יונה, הרצליה, כפר סבא, רעננה והוד השרון. נקודה נוספת ברפורמה, היא הפעלה של מוניות שירות שיבצעו נסיעות מערים מרכזיות לנמל התעופה בן גוריון.

קווים נוספים יפעלו גם באזור הצפון, באשכול חיפה והקריות, אשכול עכו נהריה, אשכול חדרה ועפולה, אשכול טבריה ואשכול נצרת, נצרת עילית והסביבה. 14 קווים חדשים יתווספו באזור הדרום, באשכול באר שבע וצפון הנגב, הכולל את רהט, דימונה, שדרות, אופקים, נתיבות וקריית גת; אשכול אשדוד אשקלון וכן באילת. בנוסף, 12 קווים חדשים יפעלו באזור ירושלים ו-3 קווים ביהודה ושומרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר