העירייה התרשלה:

עץ קרס על רכב: בני הזוג תובעים מעיריית ראשון לציון לשלם על הנזק

בכתב התביעה אשר הוגש נטען כי מעבר לעובדה שהעירייה משכה את התובעים בקבלת פיצוי, היא מעולם לא פנתה אליהם והציעה את עזרתה באופן כלשהו, עובדה אשר התובעים כתושבי ראשון לציון מצרים עליה עד היום. טור משפטי (חוק ומשפט)

עו"ד שי סולטן | כיכר השבת |
עו"ד שי סולטן. (באדיבות המצלם)

תביעה אזרחית בסך 101,000 ₪ הוגשה בחודש ינואר 2018 לבית משפט השלום בראשון לציון (ת.א. 43439-01-18) על ידי בני זוג בדרישה לשלם להם על נזק שנגרם לרכבם ורכושם בשל קריסת עץ בחודש מאי אשתקד במהלך נסיעתם בעיר.

על פי התביעה, בחודש מאי 2017, ביום קיץ שמשי, עת נסעו התובעים ברכב הנפגע, ברח' אבי האסירים בראשון לציון, קרסו לפתע ענפים עבותים של העץ הנמצא במדרכה סמוך לכביש על רכבם של התובעים.

יחד עם עוברי אורח ניסו התובעים להיחלץ מרכבם, תוך שהם סובלים מחתכים רבים ודימומים בזרועותיהם ובפניהם.

בשיחה עם עוברי אורח התברר לבני הזוג כי ענפים עבותים מהעץ שהיה בדיוק מעל רכבם של התובעים ופגעו ברכבם וגרמו נזק חמור לרכב עד כדי השבתתו.

עוד עולה, כי למחרת האירוע החלה העירייה במבצע גזם עצים וענפים מעל מדרכות בשעות הבוקר המוקדמות, בבחינת "נקיטת צעדים לאחר מעשה".

בכתב התביעה אשר הוגש על ידי עוה"ד שי סולטן נטען כי מעבר לעובדה שהעירייה משכה את התובעים בקבלת פיצוי, היא מעולם לא פנתה אליהם והציעה את עזרתה באופן כלשהו, עובדה אשר התובעים כתושבי ראשון לציון מצרים עליה עד היום.

עוד נכתב כי העיריה אף הפרה את חובתה שבחוק לבדוק ולגזום את עציה וזאת מכח סעיף 249(9) לפקודת העיריות [נוסח חדש] הקובע כי לעירייה הסמכות:

"לנטוע עצים בכל רחוב או בכל מקום ציבורי, ולהקים סוככי עצים, ובלבד שהרחוב או המקום לא ייפגעו על ידי כך יותר מן הראוי"; בתביעתם ביקשו בני הזוג לקבל החזר על מלוא הוצאותיהם ונזקי הרכוש אשר נגרמו להם בעקבות התאונה לרבות עוגמת נפש.

העיריה טרם הגישה כתב הגנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר